Annonsørinnhold

HUDROLLER: Internasjonale motemagasiner skryter av den nye hudpleietrenden. Foto: Swiss Clinic
HUDROLLER: Internasjonale motemagasiner skryter av den nye hudpleietrenden. Foto: Swiss ClinicVis mer

«Vampyr»-hudpleien kjendisene elsker: - Jeg så resultat etter bare få dager

Internasjonale motemagasiner skryter av mikronåling.

Det vekket oppsikt da Kim Kardashian gjennomførte det tabloidene kalte vampyr-hudpleie i realityshowet «Kourtney and Kim takes Miami» for noen år siden.

Superstjernens blodige ansikt førte til kallenavnet, men Kardashian selv mente det var verdt det, og uttalte:

- Jeg kommer aldri til å ta noen ansiktstløftning etter dette.

I 2017 har selve teknikken, det som på engelsk kalles microneedling, eller mikronåling, kommet svært mye lenger, og fenomenet sprer seg, blant annet på grunn av utallige videoer på YouTube.

Det er et resultat av at man heller ikke trenger oppsøke hudpleieren for å få gjennomført behandlingen, du kan lett gjøre det hjemme.

Internasjonale motemagasiner

Prinsippet er ganske enkelt: Huden blir perforert av cirka én millimeter lange nåler, tett i tett på en rulle.

Healingprosessen gjør at huden trekker seg sammen, produserer kollagen og blir strammere. Behandlingen gjør også at huden langt mer effektivt absorberer serum og produkter som forfrisker huden.

Internasjonale motemagasiner som Elle, Vogue og InStyle har det siste året alle skrytt av effekten ved behandlingen.

- Etter to måneder med Skin Roller ca annenhver dag, er huden min definitivt lykkeligere, skriver InStyle-anmelder Madeleine Spencer, og hun får støtte av flere.

Skjønnhetspleier Mashell Tabe elsker mikronåling, og sverger til det på vegne av sine kjente klienter, blant annet Oscar-vinner Gwyneth Paltrow og Oscar-nominerte Naomi Watts.

- Jeg har lyst til å rope det fra hustakene. Hvis du gjør det jevnlig, vil mikronåling få huden din til å oppføre seg som i 20-årene: Den vil være fyldigere, den vil gløde og ha en nydelig tone, sier Tabe til Vogue.

540 små mikronåler

En av hjemmeløsningene nevnte Madeleine Spencer anbefaler, er Skin Renewal fra Swiss Clinic. En hudroller fører til forynging av huden blant annet gjennom økt kollagenproduksjon og økt blodsirkulasjon. Den er et utmerket redskap for anti age-behandling, fjerning av hudormer og for å gi huden spenst og glød.

Swiss Clinics Skin Roller har 540 små mikronåler laget av kirurgisk stål, og etter noen få minutters bruk lager den tusenvis av tynne mikrokanaler i huden. Rolleren har enten 0,2 mm nåler som passer for alle hudtyper, eller 0,5 mm nåler for en hud som tåler mer, og som har problemer som rynker, dype linjer, pigmentflekker og dypere acnearr.

I kombinasjon med bruk av riktig hudpleieprodukt oppnår du en rask og naturlig legeprosess. Skin Rolleren skaper en fiktiv skade så kroppens gjenoppbyggingsprosess starter. Det kan gi litt rødhet, men som ikke merkes dagen etter. Det er denne prosessen som gjør at kollagen og elastin begynner å produseres og Rejuvenating Serumet til Swiss Clinic inneholder ingredienser (CM-Glucan) som kjøler ned huden og booster gjenoppbyggingsprosessen og som skaper ny frisk hud.

Bra for flere hudproblemer

Etter behandlingen med Skin Roller absorberer huden opptil 300 % mer påført serum eller gele, takket være mikrokanalene.

Ifølge ekspertene kan behandlingen benyttes for flere ulike hudproblemer. Elle har blant annet snakket med hudlege Macrene Alexiades, med doktorgrad fra prestisjeuniversitetet Yale, som har publisert mye forskning på blant annet mikronåler.

- Bare som resultat av selve mikronålingen vil huden framstå glødende og fyldigere, sier Alexiades, som anbefaler å bruke behandlingen i kombinasjon med ulike serum for best effekt.

- Jeg så resultat etter bare få dager, sier Swiss Clinics svenske ambassadør Jennie Hammar.

Tilbud! Benytt rabattkode SEHOR15 for 15% rabatt på Skin Renewal til deg som Se & Hør-leser

SKIN RENEWAL: Fra Swiss Clinic.
SKIN RENEWAL: Fra Swiss Clinic. Vis mer

Dette er annonsørinnhold, og gjort tilgjengelig i samarbeid med Dagbladets kommersielle avdeling. Se våre annonsørretningslinjer eller kontakt oss på annonse@dagbladet.no for å få vite mer.