Annonsørinnhold

Foto: PRIVAT
Foto: PRIVATVis mer

Testpilotenes dom: - Jeg føler jeg har full oversikt til alle tider

Tre testfamilier har fått sjonglere databøtter og være «sjefer» for barnas bruk i over en måned. Her er dommen.

I september søkte vi etter testfamilier til å prøve OneCalls «Familiepakka», et mobilabonnement spesielt tilrettelagt for familier.

136 familier søkte om bli testpiloter, men bare tre heldige ble plukket ut.

Etter en måneds bruk var det tid for å høre om testpilotenes brukeropplevelser med et nytt abonnement for små og store hos OneCall.

Fordeler databøtter

De tre familiene med barn i ulike aldre fikk alle tildelt et års fri bruk av abonnementet «Familiepakka», der en «sjef» via appen kunne fordele «databøtter» til de enkelte medlemmene.

Først måtte familiene gå gjennom en vanlig bestillingsrutine for å skaffe seg riktig abonnement. Alle tre familiene syntes det gikk «veldig enkelt», både å bestille og velge størrelse på «databøtta».

«Det var veldig enkelt. Det var supert med chathjelp på nettsiden, slik jeg slapp å stå i kø på telefonen» Familie 3

Samtlige familier syntes det var lett å fordele mobildata, og senere omfordele via appen. Familiene fikk utnevnt en «sjef», som kunne holde kontroll på både egen og barnas databehov utover perioden.

Foto: PRIVAT Vis mer

Mer data

- Hva syntes familiemedlemmene om at «sjefen» fikk fordele og omfordele tilgangen til mobildata?

- De likte det veldig godt, det ble jo mer data på dem, svarer «familie 2» mens «familie 3» påpeker at enkelte barn gjerne skulle likt å være sjef selv.

«De synes det er veldig greit. Jeg har full oversikt med appen og gir de data før de går tomme» Familie 1-sjefen
Foto: PRIVAT Vis mer

Familiene slapp å betale fakturaene, men fikk likevel full oversikt over bruk og kostnader i appen. Dette likte alle sammen godt.

Foto. PRIVAT Vis mer

Alt på samme abonnement

På samme måte syntes samtlige at det var flott å få samlet alle telefonnummer på samme abonnement og faktura.

- Ja, det følte jeg. Det er veldig enkelt å sjekke alle fakturaene, sier «familie 2».

Da familiene ble spurt om å gi karakter til appen var dommen enstemmig: 10 av 10 mulige var svaret til alle tre.

«Familie 1» forklarer topp-karakteren slik:

«Appen er veldig oversiktlig og grei. Det var lett å gå inn på de forskjellige medlemmene og følge med. Og det gikk kjapt å ordne «bøtta» hvis noen trengte mer data. Jeg er inne på appen daglig og føler jeg har full oversikt til alle tider» Sjefen i «familie 1»

Samme familie var de eneste som hadde behov for hjelp av kundeservice underveis, og det skyldtes egen tvil om bestilling av utenlandspakke under en familietur til Tyrkia. Alt var i orden.

- Nå som dere bruker OneCalls familieabonnement, hva er den største forskjellen sammenlignet med tidligere operatør?

«Mer oversiktlig. Billigere og mer data på de fleste» «Familie 2»

Familie 3 er synes dekningen hos den gode OneCall er den største forskjellen.

Famile 1 er aller mest overveldet, og det skyldes at data kan fordeles fritt i familepakka:

«Det er veldig flott med «bøtta» med mobildata, synes vi. Ikke alle i familien bruker like mye data og dette kan vi fordele utover måneden. Dette hadde vi ikke hos den andre operatøren. Appen er veldig flott, det er kjempeflott at vi kan kommunisere via messenger og chatte via nettsiden»

Både famile 1, 2 og 3 svarer et rungende «ja» på om «Familiepakka» er noe de vil anbefale andre.

Dermed er det ikke helt overraskende hvilken totalkarakter samtlige gir «Familiapakka»: 10 av 10 mulige!

Som familie 1 skriver:

«Vi er alt i alt godt fonøyde med OneCall og databøtta. Den fungerer helt strålende!»
Foto: PRIVAT Vis mer

Dette er annonsørinnhold, og gjort tilgjengelig i samarbeid med Dagbladets kommersielle avdeling. Se våre annonsørretningslinjer eller kontakt oss på [email protected] for å få vite mer.