STRÅLTE: Mette-Marit hadde fått helt glatt hår for anledningen. Foto: Andreas Fadum
STRÅLTE: Mette-Marit hadde fått helt glatt hår for anledningen. Foto: Andreas FadumVis mer

Kom i gammel favoritt

Mette-Marit kledde seg i norsk design da hun besøkte medienettverkets høstseminar i dag.

SEOGHØR.NO: Kronprinsesse Mette-Marit er vant med å forholde seg til media, men i dag hadde hun en annen rolle enn hun vanligvis har når hun møter journalister. Kronprinsessen besøkte nemlig Medienettverkets høstseminar på Holmen fjordhotell, hvor hun delte ut prisen for "Årets kvinnelige medieledertalent".

Kronprinsessen kom i en drakt fra den norske designeren Mariette - som vi har sett henne gå med før. Den burgunderfargede skinndrakten er spesialdesignet for kronprinsessen, og hun strålte i den da hun besøkte verdens motehovedstad Paris i fjor høst.

Artikkelen fortsetter under bildet...

TILBAKEBLIKK: Her bruker kronprinsessen drakten under et besøk i Paris i september i fjor. Foto: FameFlynet Vis mer

Delte ut pris

Medienettverket er et nettverk og forum for faglig påfyll for kvinnelige medieledere og kvinner med lederambisjoner.

"Årets kvinnelige medieledertalent" ble Camilla Bjørn, leder for VGs nisjetjenester Godt.no, MinMote og Vektklubben. Hun var nominert sammen med Mari Midtstigen, redaktør for fire magasiner i Egmont - Foreldre & Barn, BabyDrøm, BAM og Glade barn i barnehagen, og nyhetsredaktør Ingrid Indseth i E24.

- Det er hyggelig for meg endelig å være invitert i dette medienettverket som jeg har vært en del av lenge, sa kronprinsessen til latter fra salen.
 
Hun gratulerte Camilla Bjørn med prisen, og sa at hun tror det er viktig  å være innovativ i den nye mediehverdagen.
 

- Vi er svært takknemlige for at Kronprinsessen ønsker å bidra til at unge, dyktige kvinnelige talenter får den oppmerksomheten de fortjener. Kronprinsparet har i flere år vist at de har et engasjement for unge ledere. Vi setter stor pris på at Kronprinsessen også vil overvære intervjurunden med de tre finalistene der vi blant annet får lære om hvordan de har taklet utfordringene med et medielandskap i endring, sier leder av Medienettverket Margrete Hansen i en pressemelding.

Les også: Se, her blir prinsen stoppet av politiet