TRENDY: Da hertuginne Kate besøkte New Zealand i vår, tok hun på seg dette armbåndet som hun fikk av en liten jente. Nå selger foreldrene hennes slike i nettbutikken sin. Foto: All Over Press
TRENDY: Da hertuginne Kate besøkte New Zealand i vår, tok hun på seg dette armbåndet som hun fikk av en liten jente. Nå selger foreldrene hennes slike i nettbutikken sin. Foto: All Over PressVis mer

Kates foreldre håver inn på dette armbåndet

Carole og Michael Middleton vet å utnytte seg av datterens kongelige status.

SEOGHØR.NO: Hertuginne Kate ble raskt et moteikon da hun giftet seg med prins William, og i dag blir nærmest alt hun kler på seg utsolgt fra butikkene i rekordfart.

Dette nyter hennes foreldre godt av!

Carole og Michael Middleton har nemlig begynt å selge vennskapsarmbåndet datteren ble avbildet med under besøket på New Zealand tidligere i året. Kate fikk sitt i gave hos en liten jente, men nå kan altså vi andre kjøpe det i nettbutikken Party Pieces.

SALGSKNEP: Hertuginnen er en av verdens beste reklameplakater. Det skal foreldrene ha utnyttet opp til flere ganger. Foto: Splash News/ All Over Press Vis mer

Salget av de fargerike armbåndene har skutt i været etter at det ble en farsott blant barn over hele verden - og ifølge Daily Mail har det økt med hele 300 prosent på verdensbasis!

Settene som består av fargerike gummistrikker, som man selv setter sammen til armbånd, er blitt en trend også blant voksne. De ble oppfunnet i USA i fjor, og det er solgt mer enn 400 millioner siden den gang.

TJENT SEG RIKE: Ekteparet Middleton har tjent seg rike på salg av festrekvisita. Tidligere jobbet de begge for flyselskapet British Airways som flyvertinne og kontrollør. Foto: Neil Warner / Splash News/ All Vis mer

Hertuginne Kates foreldre har for lengst tjent seg rike på festrekvesita og annen moro som nettopp disse armbåndene - og det er slett ikke første gang de skor seg på datterens kongelige status!

De solgte temaprodukter både i forbindelse med dronningens diamantjubileum og da datteren giftet seg inn i kongefamilien. Og da hertuginnen var gravid, kunne man kjøpe produkter hvor det sto «En ny liten prinsesse» og «En ny liten prins».

Den gang fikk de skarp kritikk kongehistorikeren Michael Thorton:
 
- Det er smakløst og vulgært. Og etter hva jeg vet om Kate og William, synes de nok dette er svært pinlig, skrev han ifølge Daily Mail.
 
Han mente hertuginnens foreldre manglet dømmekraft og utviste dårlig skjønn ved å selge slike produkter. Han poengterte også at de ikke trenger pengene, da firmaet de eier er anslått til å være verdt 40 millioner pund.

LES OGSÅ: - Det var smigrende, men pinlig!