LUKRATIVT SHOW: - Det finnes ikke noe norsk TV-program som kan gi i nærheten av samme reklameverdi som "Skavlan", sier TV-rådgiver Morten Wiberg i mediebyrået Carat Norge. Foto: Scanpix
LUKRATIVT SHOW: - Det finnes ikke noe norsk TV-program som kan gi i nærheten av samme reklameverdi som "Skavlan", sier TV-rådgiver Morten Wiberg i mediebyrået Carat Norge. Foto: ScanpixVis mer

Dette var verdt 11,7 millioner

- Det er ingen tvil om at det er svært lukrativt.

SEHER.NO: Prinsesse Märtha Louise og medforfatter Elisabeth Samnøy ga nylig ut engleboken "Møt din skytsengel". Opptredenen hennes i "Skavlan" i forbindelse med utgivelsen ga henne reklame verdt 11,7 millioner kroner, skriver Dagbladet.

- Det er ingen tvil om at det er lukrativt å være gjest hos "Skavlan". Det finnes ikke noe norsk TV-program som kan gi i nærheten av samme reklameverdi, sier TV-rådgiver Morten Wiberg i mediebyrået Carat Norge til avisen.

Selskapet har utviklet en ny modell av verdiberegning av PR. Og det er ved hjelp av denne modellen at mediebyrået har funnet ut at prinsessen opptreden i showet fredag for to uker siden har en netto reklameverdi på 11.670.000 kroner.

- Hun var gjest gjennom hele programmet, men vi har bare beregnet reklameverdien ut fra de 12 minuttene hun ble intervjuet alene, samt det ene minuttet hun snakket om Ari Behns forhold til engler , forteller Wiberg til Dagbladet.

Sist fredag satte "Skavlan" ny seerrekord med totalt 2,9 milloner seere i Norge og Sverige. Fra før av er det kjent at forfatterne kan tjene opp mot to millioner på utgivelsen.

Vi belønner gode kjendistips! Tips oss på seher@seher.no, ring vår tipstelefon 93076767 eller send sms/mms med kodeord SEHERTIPS til 1901!

LES OGSÅ: Forberedt på å bli gjort narr av