Julie Varner:

- Vi er ikke perfekte

Datter av milliardæren Petter Varner åpner opp om familiebedriften.

ÅPNER OPP: Creative Director i BikBok, Julie Varner, åpner opp om hvordan det er å jobbe med familien. Foto: Tor Lindseth/Se og Hør
ÅPNER OPP: Creative Director i BikBok, Julie Varner, åpner opp om hvordan det er å jobbe med familien. Foto: Tor Lindseth/Se og Hør Vis mer
Publisert

Julie Varner (29) er Creative director i Bikbok, og datter av næringslivsleder og milliardær Petter Varner (60), som eier Varner-gruppen sammen med brødrene sine.

Til Dagens Næringsliv åpner hun opp om sitt liv, og hvordan det er å jobbe i en familiebedrift.

En utfordring

Julie har jobbet for BikBok i tre år, tidligere med design. I 2022 ble hun Creative director. Hun har tidligere hatt ulike roller i Varner-gruppen, og blant annet jobbet med visuelt innhold i «Line of Oslo».

I tillegg har hun blitt kåret til en av Mote-Norges mektigste av motenettstedet «Melk & Honning».

Julie forteller til Dagens Næringsliv at det er en utfordring å jobbe så tett med sin egen familie.

- Vi er veldig nære, og det kan noen ganger bli litt mye jobb. Det er jobb når man kommer hjem og jobb når man drar på ferie sammen. Vi klarer ikke alltid å skru det av.

29-åringen sier at hun har følt på en ekstra stor prestasjonsangst fordi hun jobber i familiebedriften.

- Jeg var opptatt av å ikke få utdelt en rolle. Jeg ville at hver og en på kontoret skulle føle at jeg står på og jobber. Jeg har jobbet mye på gulvet de siste tre årene, og nå tror jeg at jeg er i en posisjon der jeg ikke føler jeg har så mye å bevise lenger. Nå har jeg mer selvtillit.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.