Julie Varner:

- Vi er ikke perfekte

Datter av milliardæren Petter Varner åpner opp om familiebedriften.

ÅPNER OPP: Creative Director i BikBok, Julie Varner, åpner opp om hvordan det er å jobbe med familien. Foto: Tor Lindseth/Se og Hør
ÅPNER OPP: Creative Director i BikBok, Julie Varner, åpner opp om hvordan det er å jobbe med familien. Foto: Tor Lindseth/Se og Hør Vis mer
Publisert

Julie Varner (29) er Creative director i Bikbok, og datter av næringslivsleder og milliardær Petter Varner (60), som eier Varner-gruppen sammen med brødrene sine.

Til Dagens Næringsliv åpner hun opp om sitt liv, og hvordan det er å jobbe i en familiebedrift.

En utfordring

Julie har jobbet for BikBok i tre år, tidligere med design. I 2022 ble hun Creative director. Hun har tidligere hatt ulike roller i Varner-gruppen, og blant annet jobbet med visuelt innhold i «Line of Oslo».

I tillegg har hun blitt kåret til en av Mote-Norges mektigste av motenettstedet «Melk & Honning».

Julie forteller til Dagens Næringsliv at det er en utfordring å jobbe så tett med sin egen familie.

HJEMME HOS: I «Bjuda På» åpner et knippe kjendiser dørene for det de tror er en helt vanlig house tour. De vet ingenting om at gjestene deres, gjengen fra Rød Løper, har skumle planer. Vis mer

- Vi er veldig nære, og det kan noen ganger bli litt mye jobb. Det er jobb når man kommer hjem og jobb når man drar på ferie sammen. Vi klarer ikke alltid å skru det av.

29-åringen sier at hun har følt på en ekstra stor prestasjonsangst fordi hun jobber i familiebedriften.

- Jeg var opptatt av å ikke få utdelt en rolle. Jeg ville at hver og en på kontoret skulle føle at jeg står på og jobber. Jeg har jobbet mye på gulvet de siste tre årene, og nå tror jeg at jeg er i en posisjon der jeg ikke føler jeg har så mye å bevise lenger. Nå har jeg mer selvtillit.

- Om vi skal være perfekte, må vi gjøre noe annet

Videre forteller Julie til magasinet at hun synes det er vanskelig å ta gode avgjørelser i en bransje som kan være så uetisk når de er såpass store.

HJEMME HOS: I «Bjuda På» åpner et knippe kjendiser dørene for det de tror er en helt vanlig house tour. De vet ingenting om at gjestene deres, gjengen fra Rød Løper, har skumle planer. Vis mer

- Vi er mange mennesker i mange ledd, og valgene vi tar synes og kjennes på kroppen for mange. Men i Varner er vi veldig opptatt av å være opplyst og ærlige om hva vi gjør. Selv om vi driver med fast fashion så tar vi gode valg underveis, selv i de aller minste avgjørelsene. Vi er ikke perfekte, vi driver med klær. Om vi skal være perfekte, må vi gjøre noe annet.

Avslutningsvis sier Julie at hun har mange delmål både i jobb og på privaten. Men at det endelige målet er å kjenne at hun lever for seg selv, og tar valg basert på hva som er bra for hun og de aller nærmeste.

LES OGSÅ: Hatt hemmelig kjæreste i flere år.

Vi bryr oss om ditt personvern

Se og Hør er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer