SJOKKERTE FØR: Schau liker å lage "skandale-tv". Her fra prosjektet "Forfall" der han også spiste sin egen føflekk. Foto: NRK
SJOKKERTE FØR: Schau liker å lage "skandale-tv". Her fra prosjektet "Forfall" der han også spiste sin egen føflekk. Foto: NRKVis mer

Tjener på "synd"

Opplysningstjenesten 180.no har tjent godt på Kristopher Schaus "dødssynder".

SEHER.NO: Nummeropplysningstjenesten 180.no tjener godt på dødssynder.


Opplysningstjenesten, som ble lansert i juli i år, har nemlig femdoblet brukerantallene sine etter sponsingen av Kristopher Schau-programmet "De syv dødssynder" på TV 2, skriver Dagbladet.

På tross av at programmet har skapt opprør og blitt kritisert, da særlig i kristne miljøer, har opplysningstjenesten tjent gode penger på sin deltagelse.


Etter sponsingen har antall brukere steget  fra om lag 20.000 til nesten 100.000 per uke, en vekst opplysningstjenesten selv ikke hadde regnet med da de sa ja til TV 2-avtalen.


180.no fikk tilbudet om sponsingen av programmet lenge før det ble sendt, men ventet med å takke ja til etter at konkurrent 1881 trakk seg.


- Vi hadde ikke regnet med denne veksten da vi bestemte oss for å sponse programmet. Vi valgte å holde programmet under oppsikt først. Den første episoden ble møtt med gode kritikker og vi synes selv det var et bra program, så da valgte vi å takke ja, sier styreleder Stian Gundersen til Dagbladet.


LES OGSÅ: - Tar en Schau med fiolin