SPISER OFTE: Cindy er opptatt av å spise mange, men små måltider i løpet av døgnet.  Foto: All Over Press
SPISER OFTE: Cindy er opptatt av å spise mange, men små måltider i løpet av døgnet. Foto: All Over PressVis mer

Slik får du Cindys kropp!

- Spis lite og ofte, sier supermodellens personlige trener....

SEHER.NO: Siden supermodell Cindy Crawford (43) slo gjennom i motebransjen på begynnelsen av 90-tallet, har hun vært kjent for sin flotte og formfulle figur.

Og selv om hun nå har passert 40 år, holder superstjernen seg like godt som i sine glansdager.

I motsetning til andre Hollywoodstjerner, som ofte hevder at det å løpe etter barn, eller gjøre husarbeid holder dem slanke, innrømmer imidlertid Crawford at hennes figur er resultat av beinhard selvdisiplin.

Nylig kunne superstjernens personlige trener, Valerie Waters, avsløre hemmelighetene bak hennes flotte ramme, skriver The Mirror.

Blant annet er Cindy svært opptatt av å trene mye, samt spise ofte, men smått.

- Cindy sier det er viktig å spise små måltider gjennom hele dagen, slik at man aldri er sulten. Hun spiser små snacks mellom frokost og lunsj, slik at hun ikke er altfor sulten når hun er klar for å spise sine hovedmåltider. Dette holder metabolismen hennes i gang og holder sulten unna. Man må spise regelmessig for å opprettholde energinivået, hvis man sulter seg lagrer kroppen alt man spiser, forteller Waters.

Studier viser at dersom man spiser flere små måltider i løpet av døgnet, øker forbrenningen.

Frokost er imidlertid det måltidet Cindy er mest opptatt av.

- Cindy er svært opptatt av å spise en god frokost, i tillegg passer hun også på at hun drikker masse vann. Selv forsøker jeg å drikke minst tre liter om dagen. I tillegg er hun opptatt av å trene mye og ikke røyke, forteller treneren.

Vannet hjelper supermodellen med å rense ut alle giftstoffene i kroppen, som kan forårsake at fett lagrer seg.

- Hvis man kutter ut giftstoffer som koffein, alkohol og sukker forbrenner kroppen fettet raskere. Drikk mye vann, helst uten kullsyre, for det kan gjøre deg oppblåst. Urte-te er også med på å hjelpe forbrenningen, sier trener James Duigan, som har hjulpet superstjerner som Elle Macpherson.

Frokost og vann er imidlertid bare noe av det Cindy passer på å få i seg i løpet av døgnet. Ifølge Waters spiser hun også mye frukt og grønt, samtidig som hun er forsiktig med karbohydrater.

- Jeg har begynt å passe på hvor mye karbohydrater jeg får i meg for tiden, men jeg har ikke sluttet å spise dem, sier Cindy selv.

Mange kjendiser sverger til dietter som utelukker karbohydrater, men ifølge Waters er det viktig at man ikke kutter det helt ut av kostholdet.

- Spis sunnere karbohydrater. Gjerne fullkornsbrød, fullkornspasta eller ris. Grønnsaker er også en viktig kilde til fiber, og bør spises hver dag. Cindy tar seg gjerne et stykke pizza eller et glass vin uten å få dårlig samvittighet. Hun passer imidlertid på at hun ikke overdriver inntaket, sier Valerie.

I tillegg til kostholdet, er Crawford opptatt av å få nok mosjon og å variere trenigsprogrammet. I tillegg til yoga og Pilates, løper hun både inne og ute.

- Ved å variere treningen forbrenner hun flere kalorier. Hun er også fan av intervall-trening, som både øker forbrenningen og den generelle formen, forteller Waters.

Har du et kjendistips? Tips oss på seher@seher.no eller ring vår tipstelefon 93076767!
LES OGSÅ: - Helt topp som toppløs