STOLTE FORELDRE: Caroline Berg Eriksen og ektemannen Lars-Kristian Eriksen fotografert på ELLEs sommerfest på Grand Hotel i Oslo sommeren 2013. De ble foreldre til Nelia i november samme år. Foto: Stella Pictures
STOLTE FORELDRE: Caroline Berg Eriksen og ektemannen Lars-Kristian Eriksen fotografert på ELLEs sommerfest på Grand Hotel i Oslo sommeren 2013. De ble foreldre til Nelia i november samme år. Foto: Stella PicturesVis mer

Slik burde du trene magen etter fødselen

Fotballfrue gir treningstips for deg med baby.

SEOGHØR.NO: Fotballfrue Caroline Berg Eriksen (27) elsker å trene, og har siden bloggstart våren 2009 delt treningstips med følgerne sine på bloggen.

I november ble hun mamma til lille Nelia, og begynte å trene igjen kort tid etter fødselen. På bloggen skriver Caroline at hun trener fem til seks ganger i uken.

Baby er ingen hindring for den søte Sarpsborg-jenta, og i forrige uke delte hun «magetrening-med-baby»-tips til leserne. Hun demonstrerer sine tre favoritt-mageøvelser, og lille Nelia er med i treningsrutinen:

SPORTY: Fotballfrue Caroline Berg Eriksen har gitt leserne sine treningstips siden hun startet bloggen våren 2009. Forrige uke tipset hun om hvordan man kan ta med babyen aktivt med i treningsrutinene. Foto: All Over Press
SPORTY: Fotballfrue Caroline Berg Eriksen har gitt leserne sine treningstips siden hun startet bloggen våren 2009. Forrige uke tipset hun om hvordan man kan ta med babyen aktivt med i treningsrutinene. Foto: All Over Press Vis mer

«Aktiv båt»: Her setter du deg rett og slett i båten med babyen din på magen, fører beina og overkroppen hver sin vei slik at du ender opp med å nesten ligge flatt på gulvet. Du skal ikke legge deg ned, men du må litt lenger ned enn meg på bildet under.  Gjenta 15 x 3.

Fotballfrue forteller at hun synes det er fantastisk å få kombinere både babykos og trening:

«Ro med babyen»: Utgangsposisjonen for denne øvelsen er også båten, og her bruker du babyen i stedet for en vektskive eller en tung ball, dvs. at du fører ham/henne fra side til side. Du kan fint leke med babyen underveis, jeg fører henne høyt i været mellom hver side, Nelia elsker det og jeg får trent litt armer samtidig *hehe*. Denne gjør jeg også 15 x 3.

Til tross for at enkelte av øvelsene krever full konsentrasjon, kan det være vanskelig å ikke la seg sjarmere av babyene under øvelsene:

«Bensenk»: Ligg flatt på ryggen, aktiver magelåsen slik at du unngår svai og ha begge beina i været med babyen sittende inntil beina dine. Hold fast i armene til babyen mens du senker ett og ett bein mot gulvet. Det ideelle er nok å ikke kikke på babyen, men ha blikket i taket – jeg klarer likevel ikke la være å se litt på henne innimellom ♥ Denne tar jeg gjerne 20 x 3.

Lavkarbo-livsstil

Fotballfrues ektemann er Odd Grenland-spiller Lars-Kristian Eriksen (30), og sammen lever og ånder de for en sunn og aktiv hverdag. De er begge tilhengere av lavkarbo-livsstilen, men har tidligere fortalt at datteren skal følge deres matplan - dog ikke slavisk:

«Vi kommer ikke til å gjøre noe spesielt i forhold til mat som serveres i barnehage eller hos andre om hun er på besøk, bortsett fra at vi forventer at det fokuseres på sunn mat. Når det gjelder bursdager og lignende, er det selvsagt opp til dem som arrangerer det å bestemme hva som serveres, og vi kommer derfor ikke til å legge oss noe opp i dette heller».

Caroline Berg Eriksen fikk både ris og ros da hun bare fire dager etter fødselen la ut et bilde av superkroppen via sosiale medier - som fikk internasjonal oppmerksomhet, og sørget for at Fotballfrue ble intervjuet på «Good morning America».

Paret giftet seg 19. juni 2010 i Landvetter kirke i Sverige.

LES OGSÅ: Dette var kjendisdamene hekta på under graviditeten

Tone Damlis personlige trener avslørte popstjernens treningstriks under svangerskapet: