Realitystjerna Kim Kardashian (41) har i over et tiår vært et av Hollywoods hotteste navn. Gjennom sin karriere har hun også bygd sitt eget imperium både innen undertøys- og skjønnhetsbransjen.

Stjal showet på etterfesten
I 2019 lanserte Kardashian undertøysmerket Skims, og har siden oppnådd stor suksess. Det har ikke gått ubemerket hen, og hun har opptil flere ganger måttet stå i massiv kritikk etter at flere av deres kampanjer ble sluppet.
Nå hagler kritikken nok en gang.
- Ekstrem photoshop
Etter at den nye Skims-kampanjen ble lansert, har den ikke blitt tatt imot med åpne armer. Det skriver en rekke medier, deriblant Independent.

Bildet får internett til å koke
Kardashian, som selv er med i kampanjen, har fått med seg supermodellene Tyra Banks (48), Heidi Klum (48), Alessandra Ambrosio (40) og Candice Swanepoel (33) på laget.
Nå er det imidlertid bildene av Banks som folk har bitt seg merke i. Flere fans anklager nå Skims for å ha photoshoppet kroppen hennes til det ugjenkjennelige.
Som følge av bildene, tyr også flere til både Instagram og Twitter for å påpeke bildemanipulasjonen, og viser til før og etter bilder.
«Disse bildene er fantastiske, men Tyra så helt nydelig ut naturlig, og denne redigeringen er så bisarr og unødvendig», skriver en Twitter-bruker.
«Tyra ser ut til å være et offer for ekstrem Photoshop i denne kampanjen - hvor ble det av kroppen hennes?», spør en annen.
«Det er bokstavelig talt en fotoshoot for Skims, hva forventer dere?», skriver en tredje.
Forsvarer kampanjen
På Instagram-kontoen Problematic Fame, som ofte legger ut innlegg om skjønnhetsstandarder i Hollywood, gikk ikke bildene ubemerket hen. Også der ble Skims hengt ut.
Selskapet anklages i en Instagram-story, som nå er slettet, for å ha unnlatt å representere kroppspositivisme og mangfold.

Nakenbilde vekker oppsikt
«For et merke som er stolt av kroppspositivitet og mangfold, er dette altfor dårlig. I hvilken verden er det innafor å redigere Tyras kropp identisk til Kims? Tyras kropp er perfekt, og denne redigeringen er fryktelig og helt unødvendig, skuffende», er blant det brukeren skrev.
Fredag dukket Kardashian og Banks opp på TV-programmet TODAY, hvor de tok opp kritikken som har stormet rundt kampanjen. Der tok den 48 år gamle modellen realitystjerna i forsvar, skriver Metro.
Hun fortalte blant annet at Skims deler de samme verdiene som henne, og at hun er stolt av kampanjen og merkevarens inkludering.

- Jeg er virkelig lei meg
- Så, jeg har mye former, jeg er nesten nesten 50 år gammel i denne kampanjen - jeg synes det er ganske «empowering», sa hun.
48-åringen fulgte opp med at Kardashian hadde blitt imponert over hennes naturlige figur i tidligere kampanjer. Det styrket både selvfølelsen og kroppsbildet til Banks, noe som til slutt fikk henne til å si ja til kampanjen.
LES OGSÅ: Skaper full forvirring etter dette