Kim Kardashians Skims-kampanje:

Slaktes etter dette

- Det er bisart og unødvendig.

KRITIKK: Kim Kardashians selskap har mottatt mye kritikk etter den siste Skims-kampanjen. Foto: Emma McIntyre / Getty Images / NTB
KRITIKK: Kim Kardashians selskap har mottatt mye kritikk etter den siste Skims-kampanjen. Foto: Emma McIntyre / Getty Images / NTB Vis mer
Publisert

Realitystjerna Kim Kardashian (41) har i over et tiår vært et av Hollywoods hotteste navn. Gjennom sin karriere har hun også bygd sitt eget imperium både innen undertøys- og skjønnhetsbransjen.

I 2019 lanserte Kardashian undertøysmerket Skims, og har siden oppnådd stor suksess. Det har ikke gått ubemerket hen, og hun har opptil flere ganger måttet stå i massiv kritikk etter at flere av deres kampanjer ble sluppet.

Nå hagler kritikken nok en gang.

GRÅTER: Kim Kardashian gråter i den nye traileren for den siste sesongen av «Keeping up with the Kardashian» Vis mer

- Ekstrem photoshop

Etter at den nye Skims-kampanjen ble lansert, har den ikke blitt tatt imot med åpne armer. Det skriver en rekke medier, deriblant Independent.

Kardashian, som selv er med i kampanjen, har fått med seg supermodellene Tyra Banks (48), Heidi Klum (48), Alessandra Ambrosio (40) og Candice Swanepoel (33) på laget.

Nå er det imidlertid bildene av Banks som folk har bitt seg merke i. Flere fans anklager nå Skims for å ha photoshoppet kroppen hennes til det ugjenkjennelige.

Som følge av bildene, tyr også flere til både Instagram og Twitter for å påpeke bildemanipulasjonen, og viser til før og etter bilder.

«Disse bildene er fantastiske, men Tyra så helt nydelig ut naturlig, og denne redigeringen er så bisarr og unødvendig», skriver en Twitter-bruker.

«Tyra ser ut til å være et offer for ekstrem Photoshop i denne kampanjen - hvor ble det av kroppen hennes?», spør en annen.

«Det er bokstavelig talt en fotoshoot for Skims, hva forventer dere?», skriver en tredje.

SETTES PÅ PLASS: Da Kim Kardashian spilte inn en reklamefilm til Instagram-story får hun passet sitt påskrevet av datteren North West. Video: Instagram - @kimkardashian/Se og Hør Vis mer

Forsvarer kampanjen

På Instagram-kontoen Problematic Fame, som ofte legger ut innlegg om skjønnhetsstandarder i Hollywood, gikk ikke bildene ubemerket hen. Også der ble Skims hengt ut.

Selskapet anklages i en Instagram-story, som nå er slettet, for å ha unnlatt å representere kroppspositivisme og mangfold.

«For et merke som er stolt av kroppspositivitet og mangfold, er dette altfor dårlig. I hvilken verden er det innafor å redigere Tyras kropp identisk til Kims? Tyras kropp er perfekt, og denne redigeringen er fryktelig og helt unødvendig, skuffende», er blant det brukeren skrev.

KRASS KRITIKK: Jenny Huse innrømmer at hun er glad i å lage drama. Reporter: Thea Hope. Video: Celina Morken Vis mer

Fredag dukket Kardashian og Banks opp på TV-programmet TODAY, hvor de tok opp kritikken som har stormet rundt kampanjen. Der tok den 48 år gamle modellen realitystjerna i forsvar, skriver Metro.

Hun fortalte blant annet at Skims deler de samme verdiene som henne, og at hun er stolt av kampanjen og merkevarens inkludering.

- Så, jeg har mye former, jeg er nesten nesten 50 år gammel i denne kampanjen - jeg synes det er ganske «empowering», sa hun.

48-åringen fulgte opp med at Kardashian hadde blitt imponert over hennes naturlige figur i tidligere kampanjer. Det styrket både selvfølelsen og kroppsbildet til Banks, noe som til slutt fikk henne til å si ja til kampanjen.

LES OGSÅ: Skaper full forvirring etter dette

Vi bryr oss om ditt personvern

Se og Hør er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer