SJEFENE PÅ GULVET: Her er seks av de ti lederne som deltar i «Undercover boss Norge».  Fra venstre adm.dir. dag Roger Rinde i Statoil Norge, konserndirektør Kåre Hansen i IKM Gruppen, salgsdirektør Ingvild Elise Larner i Star Tour, adm.dir. Johannes Foto: TV 2
SJEFENE PÅ GULVET: Her er seks av de ti lederne som deltar i «Undercover boss Norge». Fra venstre adm.dir. dag Roger Rinde i Statoil Norge, konserndirektør Kåre Hansen i IKM Gruppen, salgsdirektør Ingvild Elise Larner i Star Tour, adm.dir. Johannes Foto: TV 2Vis mer

Sjefsspion på billigsalg

«Undercover boss» rakner når klumpen i halsen skal komme.

TIDLIGERE HAR TV 2-pastor Egil Svartdahl gått «undercover» på vegne av sjefen sin på norske arbeidsplasser, for å se hvordan det står til med gudstroa i «Pastor på prøve».

NÅ HAR DEN MER jordnære varianten også kommet. «Undercover boss Norge» er selvsagt et utenlandsk TV-konsept som nå er blitt norsk i alt annet enn navnet. Ti ledere i norske firmaer skal bytte ut kontorjobben i en uke, for å jobbe blant «gutta på gølvet».

RIMI-SJEF THOR LINGE var førstemann ut. Tildekt med skjegg, briller og nytt navn prøver han ut alt fra flaskepant og kassa til varelevering. Som i den amerikanske versjonen, blir de intetanende ansatte de møter til slutt innkalt på sjefens kontor. Der blir hans virkelige identitet avslørt – og de flinke medarbeiderne får sine belønninger. Og det er da den norske utgaven av «Undercover boss» rakner...

OPPTIL DET PUNKTET er programmet både koselig, interessant og småmorsomt. Men den storslagne avslutningen, der tårene skal sprette, er totalt fraværende. For når man er vant med den amerikanske versjonen der personer med svært sterke historier får slettet gjeld, får betalt ned huset, de ansattes barn sendes gjennom college og det gis bort operasjoner, får man ikke akkurat klump i halsen av at Rimi betaler campingplassavgiften, et dataprogram, litt oppfølging og kurs.

DEN ENESTE TANKEN man som seer får er at her har Rimi fått en times gratisreklame svært, svært billig – eller som det heter i reklamen «Rimi – det koster så lite».
 
Bli fan av Seher.no på Facebook her

Sjekk ut våre nye mobilsider på http://m.seher.no

Vi belønner gode kjendistips. Tips oss på seher@seher.no, ring vår tipstelefon 93076767 eller send sms/mms med kodeord SEHERTIPS til 1901.

LES OGSÅ: Advarsel: Må ses med fingerpersienne