PÅ TOPP: Se og Hørs nye sjefredaktør Ulf André Andersen gleder seg over å lede Norges mest leste blad. Her er han sammen med Ingeborg Heldal, som er konstituert redaktør i KK. Foto: Tor Lindseth
PÅ TOPP: Se og Hørs nye sjefredaktør Ulf André Andersen gleder seg over å lede Norges mest leste blad. Her er han sammen med Ingeborg Heldal, som er konstituert redaktør i KK. Foto: Tor LindsethVis mer

Se og Hør:

Se og Hør er Norges mest leste blad

- Vi har en posisjon ingen andre har.

(Se og Hør): Tirsdagsutgaven til Se og Hør er igjen Norges mest leste blad.

Det viser ferske lesertall fra Mediebedriftenes landsforening.

Merkevaren Se og Hør når ut til stadig flere. Ukentlig leses Se og Hør på print og nett samlet sett av over 1,1 millioner personer; en økning på 8 % på et halvt år.

Se og Hør Extra er en av lesertallsvinnerne totalt sett med en økning på 54.000 lesere eller + 35 % per utgave.

Se og Hør Tirsdag er med sine 474.000 lesere igjen Norges mest leste ukeblad.

Leservekst

Sjefredaktør Ulf André Andersen,gleder seg stort over leserveksten til Se og Hør.

- Totaldekningen til Se og Hør-merkevaren har økt med åtte prosent på et halvår og det er vi meget stolte av. Det skyldes først og fremst en dyktig stab, systematisk jobbing med eksklusive saker til print og at vi er først og best på nettet.

- Dessuten er det gledelig å se at Se og Hør igjen er Norges mest leste ukeblad, og at aktualitet og tv øker i oppslutning. Denne økningen skal vi jobbe beinhardt for å ta større markedsandeler i, sier han.

- Det betyr at det vi gjør er riktig, og at vi har en posisjon ingen andre har. Det er bra for merkevaren og noe vi kan bruke i markedsføringen, og det forteller oss at vi er på rett vei. Vi er alltid veldig lydhøre overfor våre lesere.