Se årets morsomste Super Bowl-reklamer

Arnold Scwarzenegger, Scarlett Johansson og Ellen DeGeneres er noen av stjernene som er med i «verdens dyreste reklamefilmer».

Publisert
Sist oppdatert

SEOGHØR.NO:Super Bowl, finalen i amerikansk fotball, er for mange amerikanere årets høydepunkt.

Men det er ikke bare selve kampen som interesserer TV-seerene. Like populære er finalens reklamevideoer.

TV-selskapet NBC tar i gjennomsnitt 20 millioner kroner for 30 sekunders sendetid. Svære aktører som Volvo, SodaStream, Ford og Beats er bare noen av reklamefilmene. Felles for de alle fleste er at kjendiser spiller hovedrollen i reklamen.

Under søndagens finale fikk vi blant annet se Scarlett Johansson (28), Zlatan Ibrahimovic (32), Arnold Schwarzenegger (66), Carmen Electra (41), U2 og Ellen DeGeneres (56).

I tillegg ble tre av hovedrolleinnehaverene fra TV-serien «Under samme tak», John Stamos (50), Dave Coulier (54) og Bob Saget (57), gjenforent i løpet av 30 morsomme sekunder.

Filmstjernen Lawrence Fishburne (52) gjør comeback i sin rolle som Morpheus fra «Matrix» og gir et ektepar et vanskelig valg.

Av nordiske innslag finner vi Zlatan Ibrahimovic og hans reklamefilm for bilmerket Volvo. Zlatan skal angivelig ha fått 10 millioner kroner for innsatsen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Se og Hør er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer