17-ÅRSGRENSE: Rihannas parfyme-annonse fikk 17-årsgrense, og ble forbudt i England.
17-ÅRSGRENSE: Rihannas parfyme-annonse fikk 17-årsgrense, og ble forbudt i England. Vis mer

Rihannas parfyme fikk 17-årsgrense

Den sexy annonsen er nå forbudt i England.

SEOGHØR.NO: Rihanna (26) sjokkerte nylig på den røde løperen da hun kom i en gjennomsiktig kjole, uten BH. Dermed var både bryster og rumpe fult synlig for fotografene under motearrangementet «CFDA Awards».

Den kontroversielle sangeren ble tiltelt tittelen «Fashion Icon Award», noe som gjør henne til en del av en eksklusiv liten gruppe.

Tidligere har Lady Gaga, Kate Moss, Nicole Kidman og Johnny Depp fått prisen.

Men Rihanna slutter ikke å sjokkere. Nå har nemlig parfyme-annonsen til popdronningen fått 17-årsgrense. I annonsen for parfymen «The Rouge», lener hun seg inntill en vegg med bena i været. Iført kun en truse, høye heler og med et sensuelt blikk, ble dette sterk kost for myndighetene, skriver The Guardian.

BLE FORBUDT: Annonsen for Rihannas parfyme fikk aldersgrense 17 år, og ble forbudt i England. Vis mer

Byrået «Advertising Standards Agancy» fikk mange henvendelser fra bekymrede foreldre, og så seg nødt til å sette ned foten.

- Vi mener ikke at bildet er for sexy, men måten hun sitter på, med bena i været, er provoserende. På grunn av det og at hun ser ut til å være naken, så kom vi frem til at annonsen ikke burde sees av barn, skrev Advertising Standards Agency» i en pressemelding.  

Forbudt i England

I tillegg har annonsen blitt forbudt i England. Dette etter «The British Agency» oppdaget reklameplakaten på steder hvor barn kunne oppholde seg.

- Annonsen er provoserende fordi den er seksuell og nedverdigende ovenfor kvinner. Annonsen er også upassende for barn, skrev de i en pressemelding.

Parlux Fragrances forsvarte seg med at dette var en del av Rihannas utrykk.

- Rihanna er kjent for provoserende tekster og uttalelser. Vi tror heller ikke at kvinner flest vil oppfatte annonsen som nedverdigende, men heller se henne som en sterk kvinne, sa firmaet til TheGuardian.

VISTE ALT: Rihanna kom i en gjennomsiktig kjole på motearrangementet CFDA Awards. Foto: insight media/All Over Press Vis mer

Designeren bak den sjokkerende «nakenkjolen», Adam Selman, mener også at Rihanna har en naturlig råhet.

Han hadde brukt hele 216 000 Swarovski-krystaller på kjolen. Tilbehøret holdt hun enkelt med en glitrende turban, som fremhevet hennes vakre ansikt. Sminken var som Rihanna liker den - sotede øyne og «naturlig» hud.

- Hun tar sjanser og går sine egne veier. Hun er ikke redd for å være seg selv, sa designer Zac Posen til DailyMail.

Zac forteller at han husker hvordan Rihanna var før hun ble kjent.

- Rihanna hadde alt som skulle til for å bli en superstjerne. Ambisjoner, styrke og sårbarhet.