Forbrukertilsynet med aksjon:

Refses etter rumpeløft

Ariel Søyland (27) har reklamert for en klinikk i Tyrkia etter rumpeoperasjon. Nå er hun aktuell i «Ex on the Beach».

OPERERT: «Ex on the beach»-deltaker Ariel Søyland forteller om rumpeoperasjonen hun tok før reality-deltakelsen. Video: Rød Løper Vis mer
Publisert

Forbrukertilsynet har i starten av året gått gjennom en rekke influensere og klinikkers Instagram- og Snapchat-profiler. Formålet var å gjennomgå markedsføring av kosmetiske inngrep.

Under aksjonen ble 17 klinikker og 16 influensere sjekket. Forbrukertilsynet har valgt å ta opp sak med fire av klinikkene, og én av influenserne.

Under aksjonen var det groveste tilfellet Forbrukertilsynet fant markedsføring for en rumpeoperasjon, heter det i en pressemelding som er sendt ut.

Omstridt rumpeklinikk

Bak står influenser Ariel Søyland, som er én av deltakerne i årets sesong av «Ex on the Beach». Hun har tidligere deltatt i «Paradise Hotel». Søyland har blant annet delt bilde av sin nyopererte rumpe, samt navnet på den omstridte klinikken i Tyrkia.

Søyland figurerer også i en video på Instagram-kontoen til klinikken, hvor man blant annet får se deler av inngrepet. Klinikken har også repostet et av Søylands innlegg. Innleggene er ikke merket som reklame.

«For Forbrukertilsynet framstår innleggene som umerket markedsføring», står det i brevet, som Se og Hør har fått innsyn i.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Se og Hør er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer