ALL PR ER GOD PR: Tommy har hatt stor suksess med sine svenske ballader. For å få oppmerksomhet om sitt nye album, latet han som om han skulle satse på hard rock. Foto: Pressebilde
ALL PR ER GOD PR: Tommy har hatt stor suksess med sine svenske ballader. For å få oppmerksomhet om sitt nye album, latet han som om han skulle satse på hard rock. Foto: Pressebilde Vis mer

Popstjernen lurte alle

«Öppna din dør»-sangeren skiftet navn for å få nye fans.

Publisert
SEOGHØR.NO: Svenske Tommy Nilsson ble allemannseie på 90-tallet med megahiten «Öppna din dør», men de senere årene har det vært lengre mellom suksessene. Et mislykket bidrag i svensk Grand Prix ga ham tilnavnet «Tommy Nullson». Denne uken kom han selv opp med et nytt navn.

- Nå heter jeg Tommy Black, og skal spille rock! slo balladekongen fast i svenske aviser.

En pressemelding viste fembarnsfaren med en mørk, og sminket look - milevis unna hans tidligere image.

Nyheten vakte oppsikt i Sverige, og både på aviser og internett flommet det over av artikler om det plutselige stilskiftet. Dagen etter avslørte en spak Tommy at det hele var en del av en reklamekampanje for en ny lakris-sjokolade!

- Jeg hadde ikke i min villeste fantasi trodd det skulle bli så mye oppstuss. Det er skremmende å se hvordan ting vokser på internett! sier han til Aftonbladet.

Han angrer likevel ikke på PR-stuntet, som han håper vil få flere til å få øynene opp for hans musikk.

- Jeg er 52 år og kommer med plate. Hva faen skal jeg gjøre? spør Tommy.

LES OGSÅ: Slankesuksessen var bare bløff


Vi bryr oss om ditt personvern

seher er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer