Sophie Elise Isachsen:

Nylansering slaktes

Sophie Elises nye «Glöd»-produkt mottar massiv kritikk.

KRITIKKEN HAGLER: Tirsdag denne uka lanserte Sophie Elise Isachsen sin nye parfyme. Foto: Stephen Grindhaug
KRITIKKEN HAGLER: Tirsdag denne uka lanserte Sophie Elise Isachsen sin nye parfyme. Foto: Stephen Grindhaug Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Influenser, forfatter og gründer Sophie Elise Isachsen (26) har gjort stor suksess med det meste hun gjør. For to år siden lanserte hun selvbruningen «Glöd Sophie Elise», og har siden den gang gitt ut flere skjønnhetsprodukter.

Tirsdag denne uka var det igjen duket for en ny lansering, da parfymen «Uncovered» ble sluppet. I den anledning var det stelt i stand en lanseringsfest på Lyko i Karl Johan onsdag hvor de som ville kunne komme.

Og på Lykos nettsider har anmeldelsene rent inn.

RØPER: Sophie Elise kommer med en overraskende avsløring om kjærlighetslivet da hun gjestet programmet «Gjett hvem!». Video: Discovery+ / Gjett hvem! Vis mer

- Altfor sterk

Flere av anmeldelsene har gitt produktet én av fem mulige stjerner og regelrett slaktet «Uncovered»-parfymen. I skrivende stund er det kommet inn 110 vurderinger, hvor 30 gir full pott, mens 55 gir én stjerne. Totalt har parfymen en vurdering på 2,3 stjerner.

«Sykt skuffa over denne. Jeg synes lukta er helt grusom. Lukta minner meg om gamle møbler og bestemor på 90 år», skriver en.

«Kanskje topp tre av de kvalmeste parfymene jeg har prøvd. Alt for søt og dominerende vaniljelukt», raser en annen.

«Denne falt ikke i smak hos meg. Altfor sterk og den sitter bom fast selv etter en lang dusj. Syns den var litt for kvalmende og intens», legger en tredje til.

Flere er på en annen side fornøyde med lukta, og flere påpeker at den allerede har blitt en favoritt.

«Unik lukt, noe uvant lukt i starten, men den blir bare bedre og bedre etter hvert som man blir vant med den. Har aldri luktet noe lignende. Meget fornøyd!», skriver en annen.

Flere anmeldelser, både positive og negative, skriver at parfymen minner veldig om parfymen Hypnotic Poison av Dior.

I en SMS til Se og Hør skriver Isachsen at parfyme er utrolig individuelt, og at det er umulig å lage noe som passer for alle.

- Jeg kunne velge å «play it safe», å lage en hyper-kommersiell duft, men istedenfor har jeg valgt å sjanse på å lage noe som er mer likt parfymer i luksus-segmentet. Noen liker det ikke, andre elsker det - men det ligger i alle fall mye kjærlighet og hard jobb bak dette produktet.

BLOGGERNE: Sophie Elise Isachsen er aktuell med ny sesong av Bloggerne. Under innspillingen var hun fortsatt sammen med ekskjæresten Kasper Kristoffersen. Siden den gang har livet hennes endret seg drastisk. Video: Rød Løper / Celina Morken Vis mer

Hun forklarer videre at hun som offentlig person dessverre må tåle en del kritikk.

- Min parfyme ble sluppet ved midnatt, etter bare noen minutter var det 28 stykker som hadde gitt negativ omtale - mennesker som umulig kan ha gitt den en sjans eller gjort noe annet enn å lukte på den i forbifarten, hevder hun.

Til tross for den negative omtalen har Isachsen fortsatt stor tro på sin nye parfyme:

- Vi har solgt mange tusen, og de aller fleste liker den heldigvis utrolig godt - det er bare ikke dem som roper høyest. Jeg er i alle fall veldig stolt.

HAT: Sophie Elise får hat etter å ha blitt nominert til årets Gullbarbie Vis mer

- Ille berørt

Kritikken har også nådd Rickard Lyko, administrerende direktør i Lyko, som har tatt til LinkedIn for å svare:

«Jeg blir ille berørt når jeg ser hvor mye hat som finnes der ute. Hvordan noen forsøker å trykke ned de som våger å følge drømmen sin. Kan vi ikke bare se hvordan disse kvinnene baner vei for andre og inspirerer?»

Også han forteller at produktet knapt var lagt til i Lykos sortiment før det ramlet inn 28 anmeldelser om hvor forferdelig parfymen var.

Dette til tross for at ingen av dem kunne hatt tid til å teste produktet, hevder Lyko-direktøren.

Til Se og Hør sier han at det ikke er uvanlig med både positive og negative vurderinger av parfymer, da det er veldig individuelt hva som fenger den enkelte. Han mener også at flere har gitt dårlige vurderinger for å sverte Isachsen.

- Vi ønsker å løfte kvinnelige entreprenører, det er fantastisk kult at hun velger å stikke seg ut, og jeg håper ikke hun blir redd av dette. Jeg tror hun blir dømt på en helt annen måte fordi hun er jente. Jeg som mannlig entreprenør har aldri blitt dømt for hvordan jeg ser ut, sier han.

DÅRLIG RÅD: Sophie Elise Isachsen forteller om at de hadde dårlig råd i barndommen på «Kåss til kvelds». Video: NRK Vis mer

Fornøyd med salg

Han opplyser om at de i løpet av de første 10-12 timene etter lansering solgte 1500 parfymer.

- Vi har absolutt ingen problemer med at ikke alle elsker den. Selv våre mest populære produkter får vurderinger av folk som mener de er verdiløse. Vi får like mye ut av en dårlig vurdering som en god, det er bedre å ha mye reaksjoner enn få, for det viser at folk kjøper produktet, sier han.

I tillegg til Lyko, er parfymen tilgjengelig hos flere andre butikker, både på nett og fysisk. Lyko er tydelig fornøyd med salget hittil.

«Heldigvis vinner vanligvis den gode kraften til slutt, og salget var fortsatt en suksess. Vi skal gjøre alt vi kan for å løfte disse heltene framover!», skriver han avslutningsvis.

Foto: Skjermdump Instagram
Foto: Skjermdump Instagram Vis mer

På sin private Instagram-profil har Isachsen delt en skjermdump av Lyko-sjefens uttalelse:

«Denne dagen har vært fin, men også litt tung. Så mye hat og så mye kjærlighet», skriver hun under skjermdumpen - hvor hun også takker for støtten.

LES OGSÅ: - Triana Iglesias ferdig i «Paradise Hotel»

Vi bryr oss om ditt personvern

Se og Hør er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer