Influenserkurset til Anne Brith Davidsen:

Nye klager etter kursbråk

Forbrukertilsynet vurderer totalt seks klager på kursvirksomheten. TV 2 har mottatt klager på at Davidsen er én av deres profiler i programmet «Bloggerne».

- UFIN: Tidligere toppblogger Anne Brith Davidsen er i hardt vær etter at flere deltakere på hennes «influencerkurs» føler seg lurt. Dette er saken. Reporter: Emilie Rydning / Dagbladet TV Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Forrige uke skrev Dagbladet og andre medier om flere som gikk hardt ut mot den tidligere bloggeren Anne Brith Davidsen (44) etter å ha deltatt på hennes influenserkurs. De mener at kurset ikke har svart til forventningene som ble satt på forhånd.

Fredag omtalte Dagbladet klagen som var sendt til Forbrukertilsynet, som nå vurderer om de skal gå videre med saken.

I ettertid har det kommet fem nye klager mot kurset til Davidsen.

Dagbladet har fått innsyn i de ferske klagene, som også går på manglende oppfølging, villedende markedsføring og kjøpspress.

Det er foreløpig ikke tatt noen avgjørelse fra Forbrukertilsynets om saken vil bli fulgt opp eller ikke. Avdelingsleder Tonje Skjelbostad kan ikke uttale seg om saken før videre saksgang er bestemt.

Advokat Tony Vangen sier at Davidsen for tida er syk og at hun ikke er tilgjengelig for kommentar.

- Jeg er kjent med gjennom media at det skal være sendt klage til Forbrukertilsynet. Jeg har ikke sett denne. Jeg er ikke kjent med eventuelle andre klager, sier Vangen til Dagbladet.

Les bakgrunnen for saken under eller se video i toppen av saken:

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Se og Hør er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer