I LINDEX-KJOLE: Martha Louise så ung og fresh ut i kjole fra Lindex' Missoni kolleksjon,  da hun tok imot gjester på Slottet sammen med dronning Sonja.  Foto: NTB scanpix
I LINDEX-KJOLE: Martha Louise så ung og fresh ut i kjole fra Lindex' Missoni kolleksjon, da hun tok imot gjester på Slottet sammen med dronning Sonja. Foto: NTB scanpixVis mer

Märtha overrasket med kjolevalget

Prinsesse Märtha Louise er først ute med ettertraktet designerkjole.

SEOGHØR.NO: Det er ventet lage køer når Lindex' Missoni-kolleksjon kommer i butikkene tirsdag i neste uke. En som slipper å stå i kø er prinsesse Märtha Louise (40). Hun har allerede sikret seg en av de ettertraktede kjolene.

Da prinsessen og hennes mor, dronning Sonja (75), tok i mot gjester på Slottet i forbindelse med 40-årsjubileet til Prinsesse Märtha Louises Fond formiddag, hadde hun kledd seg i en omslagskjole med det klassiske Missoni-mønsteret.

Kjolen koster kr 599,- når den kommer for salg hos Lindex. Om man ville hatt en tilsvarende kjole fra det «ekte» Missoni, må man ut med ti ganger så mye!

Samarbeidet mellom Lindex og Missoni kommer ikke bare designfrelste damer tilgode. 10 prosent av salget vil gå til kampen mot brystkreft og årets «Rosa Sløyfe» -aksjon. 

- Vi er imponert over Lindex’ lange engasjement for brystkreftforskning. Missoni har lagt merke til dette, og mener at dette er en ideell anledning for å støtte denne saken, som er så viktig for kvinner. Jeg mener at alle individer og organisasjoner fortjener anerkjennelse for engasjementet og innsatsen de legger i kampen mot brystkreft, sier Angela Missoni i en pressemelding.

At prinsessen nå velger å bruke eksklusivt billig-design blir godt tatt imot i Lindex Norge:

- Vi er stolte over at det italienske motehuset Missoni har slått seg sammen med Lindex for å støtte brystkreftforskning. Dette blir det åttende året vi støtter saken, og med en profilert person som prinsesse Märtha Louise vil vi få ekstra fokus på årets aksjon, sier Country Manager Hanne Leino i Lindex Norge til Seoghør.no.

Motehuset er kjent for sin design og sine fargerike mønstre, og har fått status verden rundt nettopp på grunn av sitt karakteristiske Missoni-mønster. Selskapet, som ble etablert i 1953, har vært ledet av generasjoner av kvinner fra Missoni-familien opp gjennom årene. 
 
Bli fan av Seoghør.no på Facebook her

Sjekk ut våre mobilsider. Send sms med kodeord: SHMOBIL til 2255

Vi belønner gode kjendistips. Tips oss på 2255@shf.no, ring vår tipstelefon 22555522 eller send sms/mms med kodeord TIPS til 2255.

LES OGSÅ: Nå har Märtha flyttet