Influenser Kristin Gjelsvik (35) har i likhet med flere nordmenn tatt turen til varmere strøk i sommer. Nå er hun på plass i Albir i Spania - men bagasjen dukket aldri opp.
Nå er influenseren på dag to uten koffert, men hun fortviler ikke av den grunn.

- Mener jeg er en elendig mamma
- Ja, her er jeg, uten koffert, men vi fikk med bilstol og vogn og alt kan jo kjøpes. Vi er på ferie med familie for å kose oss glugg ihjel, og det skal vi klare uansett, sier en blid Kristin Gjelsvik til Se og Hør på telefon fra Spania.
Hun forteller at hun per nå ikke aner hvor bagasjen er og heller ikke har fått noen estimert tid for når den eventuelt kommer frem. Hun er innstilt på at de rett og slett må se an situasjonen.
- Men vi er i varmen og jeg har kjøpt bikini, shorts og solkrem og det er jo det man trenger på ferie, ler hun.

- Glad jeg er i live
God kundeservice
Med tanke på to år med begrensede muligheter for utenlandsferie, i tillegg til den mye omtalte flystreiken som har påvirket flere ferier i sommer, er Gjelsvik glad for at hun og sønnen fikk reist til Spania i det hele tatt, og at de nå har en avslappende ferie med øvrig familie.
- En kan ikke klage over å ikke ha bagasje når vi faktisk kan dra på ferie. Det blir for overfladisk. Vi er fremme, det var ikke streik og vi hadde en nydelig flytur og det er nydelig her, sier 35-åringen og legger til:
- Herlighet, det er krig i verden! Det blir bare bagateller å mangle bagasje.
Influenseren benytter anledningen til å skryte av både flyselskapet og forsikringsselskapet, som «har vært superbehjelpelige» i situasjonen hun befinner seg i nå.

- Setter alt i perspektiv
- Det er gull verdt å få så god kundeservice. Og jeg er så fornøyd med hvordan Flyr har håndtert det, det er de jeg kommer til å velge fremover, sier hun.
Krevende situasjon på mange flyplasser
Se og Hør har vært i kontakt med kommunikasjonsdirektør i Flyr, Anita Svanes. Hun sier at hun ikke har spesifikk informasjon om når Gjelsvik får sin bagasje.
- Generelt sett er det en krevende situasjon på mange flyplasser i år med forsinket bagasje, skriver Svanes i en e-post og skriver videre:
- Vi gjør alt vi kan for å hjelpe våre gjester og har dedikerte personer på kundesenteret som forsøker å spore opp forsinket bagasje. Men vi er avhengig av at personalet på flyplassen har kapasitet til å registrere og sende informasjon om status på bagasje.
LES OGSÅ: Dette er kjendisenes ferieplaner