LØRDAGSSUKSESS: Sturla Berg-Johansens "Deal No Deal" er blitt svært populært. Foto: TV 2
LØRDAGSSUKSESS: Sturla Berg-Johansens "Deal No Deal" er blitt svært populært. Foto: TV 2Vis mer

Mister tusenvis av seere

Statskanalens "gullrekke" har fått sterk konkurranse.

SEHER.NO: Med programmer som "Beat for beat", "Nytt på nytt" og "Først og sist" har NRK vært den store seermagneten på fredagskvelden. Nå er det imidlertid slutt på NRKs enevelde.


For mens statskanalen i fjor konkurrerte med TV 2-floppen Filmstjerne, har de denne høsten fått sterk konkurranse fra "Skal vi danse?". Flest seere har de tapt tidlig på kvelden, hvor Ivar Dyrhaugs populære "Beat for beat" er blitt erstattet av "På tråden med Synnøve".


- Det er helt naturlig at NRK1 mister seere når TV 2 stiller med sterke konsepter. Jeg er i grunnen overrasket over at de ikke tar mer, sier Kristian Tolonen i NRK Forskning til VG.


SE HER: Anne-Kat. gjorde narr av Ari


Også på lørdagskveldene taper NRK terreng. Sturla Berg-Johansens "Deal No Deal" stjeler stadig flere seere fra Dan Børge Akerø og "Kjempesjansen."