- Det er fantastisk å se at et norsk egenutviklet format leverer skyhøye seertall. I dag fortjener spesielt Kristian, Dag Otto, produksjonsselskapet Seefood og prosjektlederne i TV 2 all mulig honnør for å ha levert nok en sesong av høy kvalitet i alle ledd. Og så deltakerne da - de er jo helt magiske, forteller programredaktør Kathrine Haldorsen i TV 2 i en pressemelding.
1 208 000 har gjennom helgen fått med seg sesongens første program enten direkte, i opptak eller via TV 2 Sumo. I fjor var det 865.000 seere som fikk med seg premieren.

- Ville aldri latt noen dø
- Tettpakket med mestringshistorie
716.000 seere så premieren lørdag kveld (førstegangsseing) som også er en sterk oppgang fra i fjor da 569.000 så premieren på lørdagskvelden.
- «Kompani Lauritzen» er tettpakket med mestringshistorier som inspirerer. Vi får se folk vi kjenner bli satt på prøve, få en skikkelig utfordring, og så klare det! Og selv om det er fullt alvor får vi også bøttevis med humor og sjarme, fortsetter Haldorsen.
- Tidenes premiere
For TV 2 Sumo ble dette tidenes premiere, og i løpet av helgen valgte hele 312.000 seere «Kompani Lauritzen» på strømmetjenesten.
- Vi er veldig glade for at våre seere har trykket «Kompani Lauritzen» til sitt bryst! I dag lanserer vi i tillegg TV 2 Sumo-eksklusive serien «Kaserneliv». For når øvelsene er over forsetter hverdagslivet på Setnesmoen. I «Kaserneliv» får vi et innblikk i hvordan rekruttene lever med det militære regimet døgnet rundt, forteller Kathrine Haldorsen i TV 2.
LES OGSÅ: - Jeg har arr der ennå