Bianca Ingrosso:

Mer slakt: - Stakkars alle unge jenter

Solgte produkter for 36 millioner.

SLAKTES: Bianca Ingrosso har den seneste uken mottatt krass kritikk fra kundene sine. Nå har flere sendt inn klager. Foto: Henriette Eilertsen / Se og Hør
SLAKTES: Bianca Ingrosso har den seneste uken mottatt krass kritikk fra kundene sine. Nå har flere sendt inn klager. Foto: Henriette Eilertsen / Se og Hør Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Da den svenske influenseren Bianca Ingrosso (26) forrige uke lanserte sin splitter nye julekalender, fikk den en langt krassere velkomst av fansen enn hun trolig hadde sett for seg på forhånd.

Julekalenderen er produsert av Caia Cosmetics, og 20 000 kalendere ble utsolgt på en time. Totalt ble det solgt kalendere for 36 millioner kroner, ifølge ehandel.se.

Man skulle kanskje tro at kritikken hadde lagt seg nå, men den gang ei. Sinnet mot kalenderen har nemlig blitt tatt et steg lenger.

FORHOLD: Gjennom serien «Wahlgrens verden» har man fått innblikk i livet til datter Bianca Ingrosso og mamma Pernilla Wahlgren. Men forholdet deres har ikke alltid vært så bra som det er i dag. Til Se og Hør forteller de hva som endret det. Reporter: Henriette Eilertsen. Video: Thea Hope/Dplay/Rød Løper Vis mer

Klaget inn

Svenske Expressen skriver nemlig at det nå har kommet inn 25 klager til Konsumentverket, den svenske versjonen av Forbrukerrådet, den seineste uka.

Flere skriver at de føler seg lurt av Caia og Bianca, som de mener har benyttet seg av «misvisende reklame» og «falsk markedsføring».

Kalenderen, som var limited edition, hadde en prislapp på 1795 svenske kroner, og inneholdt 24 poser med skjønnhetsprodukter. Innholdet skulle ha en verdi på 3595 svenske kroner.

MENS-REKLAME: Bianca Ingrosso befinner seg nok en gang i hardt vær, etter at hun reklamerte for intimprodukter for kvinner. Video: DeoDoc. Reporter: Anton Lier / Dagbladet TV. Vis mer

Flere mener imidlertid at innholdet ikke står i stil med forventningene, og at kalenderen i stor grad består av miniatyrprodukter - som finnes å kjøpe på hjemmesiden. I luke 13 er produktet byttet ut med en rabattkupong på 20 prosent ved neste kjøp på Caia.

Misfornøyde kunder

«Unge jenter ser opp til Bianca Ingrosso og sparer sammen alle sine penger for denne kalenderen, som de har markedført ekstremt mye og man fikk ting som ikke var verdt prisen. Halvparten var ikke engang sminke, som merket handler om. Det er falsk markedsføring og lureri», skriver en i klagen.

«Tenker mer stakkars alle unge jenter som har spart penger og blitt lurt», skriver en annen, mens en tredje skriver:

«Kalenderen er rester som har blitt til overs på lageret».

SAMARBEID: Eveline Karlsen røper hvordan hun fikk muligheten til å jobbe med skjønnhetsmerket «Caia», som en av Sveriges største influensere Bianca Ingrosso står bak. Vis mer

Slik svarer hun

I en melding til Aftonbladet svarer Bianca nok en gang på kritikken.

- Vi er veldig lei oss for at enkelte ikke er fornøyde med innholdet.

- Kundetjenesten vår har vært veldig tydelige til alle som har vært i kontakt. Henter man ikke ut pakken sin så står Caia for hundre prosent av returkostnaden.

Forrige uke uttalte influenseren at det var kjedelig at ikke alle var fornøyd med innholdet.

BIANCA INGROSSO: Når du er så stor influenser som Bianca Ingrosso, oppstår det mange rykter. Det siste er at hun har ligget med rapperen Asap Rocky. Nå svarer hun på ryktene. Vis mer

- Jeg lagde en julekalender med produkter jeg selv elsker og bruker. Produkter er personlig og alle har rett til sin mening. Selvsagt er det kjedeligere med misfornøyde kunder, men vi er absolutt ikke alene om å ha reisestørrelser i en julekalender, var blant det hun svarte.

LES OGSÅ:

Vi bryr oss om ditt personvern

Se og Hør er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer