SJOKK: David Spade ble sjokkert da folk følte seg støtt av reklamefilmen hans for DirecTV, som inkluderte et klipp med avdøde Chris Farley. Foto: Faksimile fra reklamen
SJOKK: David Spade ble sjokkert da folk følte seg støtt av reklamefilmen hans for DirecTV, som inkluderte et klipp med avdøde Chris Farley. Foto: Faksimile fra reklamenVis mer

Lagde reklamefilm med død stjerne

Men David Spade ser ikke noe galt i det. Se videoen nederst i saken.

SEHER.NO: David Spade (45) - som er kjent som en av USAs mest populære komikere - ble sjokkert da folk ble fornærmet.

Da "8 Simple Rules"-stjernen takket ja til å spille i en reklame, som skulle inneholde en scene fra "Tommy Boy" med den avdøde "Saturday Night Live"-stjernen Chris Farley, tenkte han ikke over at folk ville å føle seg støtt.

- Jeg er i sjokk! Denne reklamen er kul, og velgjort. Den er smart. Da de ville inkludere "Tommy Boy" og Chris Farley ble jeg veldig glad, forteller Spade til People.

I filmen "Tommy Boy" fra 1995, hadde Chris Farley og David Spade begge hovedroller. Farley døde imidlertid to år seinere - 33 år gammel.

- Denne reklamefilmen er viktig for meg. Jeg tror Farley hadde blitt kjempeglad om han hadde vært i live til å se snutten. Jeg er lei meg for at jeg har fornærmet noen. Jeg vil beklage til de som føler seg støtt.

Spade forteller i kjølvannet av kritikken, hvor filmen blant annet ble stemplet som "smakløs", at han nok ikke ville gjort reklamefilmen om han visste hvordan det kom til å bli.

- Jeg vil ikke noen skal tro at jeg prøver å stjele fra Chris Farley.


Den 30 sekunders lange reklamefilmen for DirecTV, ble vist i USA under beste sendetid.

Har du et kjendistips? Tips oss på seher@seher.no , eller ring vår tipstelefon 93076767.

LES OGSÅ: - De klina foran alle gjestene


Se reklamefilmen her: