KOM, SÅ OG VANT: Vil Julius Cæsar-slagordet gjøre susen for ungguttene i Idol? Både Timian og Bjørn Johan går i klær de har fått fra gründere i Timians hjemby. Foto: Seher.no
KOM, SÅ OG VANT: Vil Julius Cæsar-slagordet gjøre susen for ungguttene i Idol? Både Timian og Bjørn Johan går i klær de har fått fra gründere i Timians hjemby. Foto: Seher.noVis mer

Klessponsing i Idol

Det kan være lønnsomt å putte produkter på Idol-deltagerne. Timian fronter Kristiansund-gründere.

SEHER.NO: - Det er råartig at Timian og Bjørn Johan bruker klærne våre. Vi er svært takknemlige for det, sier design-gründer David Strømmen Nedal (21).

Observante seere har kanskje fått med seg at Kristiansund-gutten Timian Naastad (16) bruker klær av merket Julius Cæsar - med slagordet "Veni, vidi, vici" (Jeg kom, jeg så, jeg vant).

Et slagord som burde passe bra for en som håper å gå til topps i årets  Idol-konkurranse.

- Veni, vidi, vici er vår visjon. Å overvinne utfordringer i hverdagen, og gjøre sitt beste i alle sammenhenger. Vi ønsker å inspirere andre unge, forteller Nedal til Seher.no.

Tre 21-åringer fra Krisitansund stiftet selskapet i mai 2006, og hadde allerede ved årsskiftet klær i elleve butikker fra Larvik i sør til Svolvær i nord. Målet er å ha én butikk på hvert kontinent, og én i hver by.

- Verdien av slik eksponering kan ikke måles. Klærne våre blir sett på TV og blir mer og mer kjent. Timian er en god representant for hjembyen vår og vi ønsket å gi ham klær for å gjøre byen kjent utad, sier David.

Timian understreker at han ikke er bundet av noen avtale med Cæsar-designerne, men bruker klærne fordi han liker dem.

- Det er bare hyggelig å kunne hjelpe disse gutta. De har jobbet kjempehardt, sier Timian til Seher.no.

Andre Idol-deltagere har også fått forespørsler om å bruke klær fra spesielle merker. Isabella Leroy (24) har fått henvendelse fra jeans-merket Lee og Paul Frank.

Linda Steen (17) har fått noen klær fra Neste Stopp, og Anne Roalkvam, som gikk ut av Idol fredag, er svært fornøyd med at alle Idol-jentene er blitt sponset av snowboardmerket Volcom.

- Det har vært tilfeller av sponsing hvert år. Hvis deltagerne vil, må de bare bli sponset. Men de får ikke lov til å inngå kontrakter om hva de skal ha på seg under sendingene, sier pressekontakt i TV 2, Bjarne Laastad til Seher.no.

Han forklarer også klesprodusentenes iver etter å sponse talentene:

- Deltagerene blir jo attraktive, alle vil ha en bit av dem!

Synger idolene i dusjen? Se video:

Lik Se og Hør på Facebook

Meld deg på vårt kjendisvarsel! Ønsker du siste nytt om kjendis og underholdning rett i innboksen? Meld deg på vårt kjendisvarsel og få siste nytt rett i innboksen.