RETUSJERT: Helena Christensen ser et par tiår yngre ut enn hun er i virkeligheten i denne nye undertøyskampanjen for Triumph...  Foto: All Over Press
RETUSJERT: Helena Christensen ser et par tiår yngre ut enn hun er i virkeligheten i denne nye undertøyskampanjen for Triumph... Foto: All Over PressVis mer

Kjenner du henne igjen?

Supermodellen ser ikke akkurat 42 år gammel ut på disse bildene...

Se flere bilder fra undertøyskampanjen nederst i saken!

SEHER.NO: Den danske supermodellen og fotografen Helena Christensen fyller 43 år senere i år, men på disse bildene er det ikke mye som vitner om at alderen har satt sine spor.

De ferske bildene er tatt i forbindelse med undertøysmerket Triumphs nye vår- og sommerkolleksjon. Og det er en utrolig vakker - og ikke minst rynkefri - Christensen som vises frem.

Moteindustrien blir jevnlig kritisert for å retusjere bildene sine for mye, slik at resultatet blir nærmest overnaturlig vakre, slanke og feilfrie modeller. Og hvis man sammenligner bildet av den «virkelige» Christensen (t.v) med superkvinnen på de nye Triumph-bildene, er det nok ikke umulig å forstå kritikken.

Den naturlig vakre 42-åringen er Photoshoppet til en Barbie-lignende dukke som kunne vært på Lady Gagas (24) alder. Som modell har nok dansken «gode gener», men de kan vel umulig være såpass gode...

Og da modell og trebarnsmor Natalia Vodianova (28) poserte i det franske merket Etams undertøyskampanje tidligere i år, skapte de tydelig retusjerte bildene reaksjoner hos publikum.

Bli fan av Seher.no på Facebook her

Sjekk ut våre nye mobilsider på http://m.seher.no

Vi belønner gode kjendistips. Tips oss på seher@seher.no, ring vår tipstelefon 93076767 eller send sms/mms med kodeord SEHERTIPS til 1901.

LES OGSÅ: Det ble en gutt! 

RETUSJERT: Helena Christensen ser et par tiår yngre ut enn hun er i virkeligheten i denne nye undertøyskampanjen for Triumph... Foto: All Over Press
OVERJORDISK: I kampanjen for Triumphs nye vår- og sommerkolleksjon ser 42 år gamle Helena Christensen bedre ut enn de fleste i både 20- og 30-årene. Skyldes det overnaturlig gode gener, Photoshop - eller begge deler? Foto: All Over Press
KUL: Helena Christensen kan konkurrere med enhver ung popstjerne i Triumphs nye kampanje - både i utseende og stil. Foto: All Over Press
STILIG: Selv om Photoshop-bruken kanskje er noe overdreven så er i det minste stylingen i reklamekampanjen imponerende... Foto: All Over Press