GOD BUTIKK: Cubus sine barnetruser med Justin Bieber-motiv selger godt, men programleder Johanna Grønneberg synes det blir helt feil med kjærlighetserklæringer på barneundertøy.   Foto: Henning Jensen
GOD BUTIKK: Cubus sine barnetruser med Justin Bieber-motiv selger godt, men programleder Johanna Grønneberg synes det blir helt feil med kjærlighetserklæringer på barneundertøy. Foto: Henning JensenVis mer

- Kjærlighets- erklæringer har ingenting å gjøre på barnetruser

Johanna Grønneberg kommer ikke til å la datteren gå med Cubus’ Justin Bieber-truser.

SEOGHØR.NO: Kleskjeden Cubus inngikk tidligere i år et samarbeid med Justin Bieber (19), og selger klær til barn og unge med trykk av både popstjernens navn, signatur og ansikt.

Det var elleville tilstander da den første delen av kolleksjonen ble lansert i februar, og ungjenter fylte gledelig opp handleposen med t-skjorter, jakker, gensere og smykker i «Baby»-sangerens favorittfarger og med hans trykk på.

I dag har Cubus økt tilbudet til fansen, og tilbyr også truser med «I Love Justin Bieber»-trykk og hans signatur på.

PÅ BARNEAVDELINGEN: Justin Bieber-trusene finnes ned til størrelse 8-9 år.
PÅ BARNEAVDELINGEN: Justin Bieber-trusene finnes ned til størrelse 8-9 år. Vis mer
- Kjærlighets- erklæringer har ingenting å gjøre på barnetruser

Journalist og programleder Johanna Grønneberg (34) er på ingen måte tilhenger av denne typen barnetruser.  

- Kjærlighetserklæringer har ingenting å gjøre på barnetruser. Jeg synes det blir helt feil! Bieber-trusene kommer aldri til å slippe inn her i huset! fastslår den frittalende programlederen, som selv er mamma til lille Savannah (1), overfor Se og Hør.

Kommunikasjonsansvarlig i Cubus, Julie Bragli Eckhardt, ser ingen større problemer med trusene.

- Hva tenker du om at Cubus oppfordrer barn ned i 8-årsalderen til å gå med en kjærlighetserklæring på undertøyet?

- Våre barnetruser er populære, både med og uten trykk. Vi har i mange år hentet motiver fra populære fenomener som pop-, film- og sportsstjerner. Vi har aldri møtt negative reaksjoner på dette, heller ikke i dette tilfellet, sier hun til Se og Hør.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Det har blåst kraftig rundt Justin Bieber den siste tiden, og han er blitt koblet til både vill festing, bordell, narkotika og prostituerte.

- Synes dere det er uproblematisk å samarbeide med en såpass skandaleomsust person?

- Fenomenet Justin Bieber ble vurdert før vi inngikk avtalen, for omtrent ett år siden. Det vil alltid medføre risiko for at personer som figurerer i mediene får dårlig publisitet. Dette krever en løpende vurdering, men ingen beslutning er tatt for dette per i dag, forteller Bragli Eckhardt.

POPULÆR: Justin Bieber er på alle ungjenters lepper - og nå også på barnetruser.  Foto: Photopress PR / Splash News/ All Over Press
POPULÆR: Justin Bieber er på alle ungjenters lepper - og nå også på barnetruser. Foto: Photopress PR / Splash News/ All Over Press Vis mer

Dersom Cubus skulle trekke seg fra samarbeidet, er det ikke første gang kjendisers utagerende livsstil får konsekvenser for karrieren. Blant annet valgte kleskjeden Hennes & Mauritz i likhet med flere store motehus og avbryte samarbeidet med supermodellen Kate Moss (39) etter en kokainskandale i 2005.

Johanna Grønneberg påpeker at hun synes det er veldig gøy at folk har idoler og er fans, men at det er synd at mange unge amerikanske stjerner ofte ender med å bli ufine.

- Se bare på Miley Cyrus. Det startet jo så bra. Hun var jo så søt og uskyldig og den beste barnet ditt kunne være fan av. Men så fort folk hadde fylt opp veggene med plakater eller garderoben med Miley-klær, så er det bare å rive det ned igjen, for nå har hun jo klikka fullstendig.

LES OGSÅ: Overrasket alle med giftermål