Kim Kardashian West:

Kims nye undertøysmerke utløser raseri

Fansen anklager stjernen for kulturell appropriasjon.

KRITIKK: Realitystjernen Kim Kardashian West blir nok en gang beskyldt for kulturell appropriasjon etter at hun lanserte et eget undertøysmerke med navnet «Kimono». Foto: NTB scanpix
KRITIKK: Realitystjernen Kim Kardashian West blir nok en gang beskyldt for kulturell appropriasjon etter at hun lanserte et eget undertøysmerke med navnet «Kimono». Foto: NTB scanpix Vis mer
Publisert

Realitystjernen Kim Kardashian West (38) har nok å henge fingrene i, med både fire barn, kosmetikkmerket KKW Beauty, samt et eget videospill. Det ser imidlertid ikke ut til å holde for 38-åringen, som nå også lanserer et eget undertøysmerke.

Tirsdag delte hun bilder av ulike plagg fra kolleksjonen, både på Twitter og Instagram.

- Endelig kan jeg dele dette prosjektet som jeg har jobbet med det siste året med dere. Jeg har vært lidenskapelig opptatt av dette i 15 år. «Kimono» er min vri på shapewear og er løsninger for kvinner som faktisk fungerer, skriver 38-åringen.

Raser mot stjernen

Kort tid etter at kolleksjonen med shaping-undertøy ble lansert, raste flere av fansen mot realitystjernen og beskyldte henne for kulturell appropriasjon.

Selv om det ofte er klesplaggene som vekker oppsikt når det ropes om kulturell appropriasjon, så er det denne gangen navnet på det nye undertøysmerket som får flere til å se rødt.

Kim har nemlig valgt å bruke navnet «Kimono» for å fronte det nye undertøysmerket sitt. Kimono er for øvrig den tradisjonelle japanske nasjonaldrakten og er et t-formet plagg som faller rettlinjet ned til ankelen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Se og Hør er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer