ANALKLØE-KAMPANJE: Denne reklameplakaten av Thomas Giertsen er denne uka å se over hele T-banenettet i Oslo etter at han tapte veddemålet mot Morten Ramm.
ANALKLØE-KAMPANJE: Denne reklameplakaten av Thomas Giertsen er denne uka å se over hele T-banenettet i Oslo etter at han tapte veddemålet mot Morten Ramm.Vis mer

- Kanskje det verste en mann kan gjøre

En million mennesker får se Thomas Giertsen reklamere for analkløe.

SEOGHØR.NO: Lørdag fylte komiker Morten Ramm Oslo spektrum nesten to ganger, med en utsolgt forestilling og et ekstrashow. Som følge av dette er Thomas Giertsen fra og med mandag å se i en analkløe-kampanje for apotekkjeden Boots over hele T-bane-nettet i Oslo.

Den noe pinlige reklamekampanjen er nemlig et resultat av et veddmål mellom de to komikerne, som gikk ut på at Giertsen skulle stille i en analkløe-reklame dersom Ramm klarte å fylle Oslo spektrum.
 
- Dette begynte som en vanlig sponsorhenvendelse i forbindelse med veddemålet mellom Ramm og Giertsen, som skulle settes opp som en realityserie av TV 2 hver onsdag, frem mot showet i Spektrum 24 mars. Det synes jeg var såpass utradisjonelt og spennende at vi takket ja til å være hovedsponsor. Dette er en utradisjonell og noe kontroversiell måte å bygge merkevare på, og å sette Boots på kartet med et litt uventet fortegn, sier markedssjef i Boots Norge, Ida Cecilie Wille til Seoghør.no.

Kampanjen ble til i møter mellom reklamebyrået Try, Morten Ramm og Boots, og målet var helt klart at Thomas Giertsen skulle bli pinlig berørt.

- Det skulle være pinlig. Det er vel kanskje noe av det verste en mann kan gjøre. Det ble en veldig fin kampanje. Giertsen har en veldig korrekt personlighet, noe han også har fått vist i TV-serien «Helt perfekt. Han står der med blåskjorta og gir troverdighet. Det er ikke bare rumpehumor. Hele greia har tatt en veldig riktig vending, sier Wille, som også mener at Giertsen bevisstgjør en viktig sak.

- Jeg tror det kan være med på å bygge bevissthet rundt en pinlig plage som mange har, men som de ikke er klar over at det finnes enkle og effektive behandlingsmetoder for. Det vil jo kunne gi en økning i salget, men det har ikke vært hovedmålet med kampanjen.

Fra og med i mandag vil kampanjen vises på alle HTCs skjermer over hele T-bane-nettet i Oslo, og rundt en million mennesker vil dermed kunne se Thomas giertsen reklamere for analkløe-salven med teksten: «Jeg heter Thomas Giertsen og jeg har analkløe.

Bli fan av Seoghør.no på Facebook her

Sjekk ut våre mobilsider. Send sms med kodeord: SHMOBIL til 2255

Vi belønner gode kjendistips. Tips oss på 2255@shf.no, ring vår tipstelefon 22555522 eller send sms/mms med kodeord TIPS til 2255.

LES OGSÅ:  Er nærmere sannheten enn jeg likte å tro