- Jeg tenkte at dette er noe jeg vil være med på

Agnes Kittelsen forklarer hvorfor hun ble med i den omstridte reklamen. Se bakomfilmen og intervju!

SEOGHØR.NO: Agnes Kittelsen (32) har markert seg som en av landets mest populære skuespillere, og har den siste tiden vært å se i den Oscar-nominerte filmen «Kon-Tiki», NRK-serien «Halvbroren» og tredje sesong av «Dag» på TV 2. 

Nå har hun også dratt til Italia på oppdrag for gambling-selskapet Maria.com. I herskapeligeomgivelser på et gammelt slott har Agnes spilt inn en serie reklamefilmer, som vises på TV i disse dager.

32-åringen forteller hvorfor hun valgte å stille i Maria.coms «Downton Abbey»-inspirerte reklamefilm:

- En del av jobben min er å velge de historiene og prosjektene som jeg selv har tro på, og som er historier som jeg har lyst til å være med å fortelle. Da jeg så ideen, med alle disse flinke menneskene, og regissør Andrea Eckerbom i spissen, tenkte jeg at dette er noe jeg har lyst til å være med på.

Kittelsen, som i fjor ble kåret av Se og Hørs motepoliti Jan Thomas Mørch Husby (46) til «årets best kledde kvinne», sier videre at de vakre kostymene også var et stort pluss:

- Det var fantastisk fine kostymer! Det er jo noe med den tidsepoken som er veldig forseggjort. Under innspillingen av reklamefilmen hadde vi en fantastisk kostymør, som la vel så mye i detaljene som jeg tror de har gjort på «Downton Abbey» - og det synes!

Se bakomfilmen, og klipp fra den nye reklamefilmen til Maria.com, i videoen øverst i saken!

LES OGSÅ: - Fredrik Skavlan er min mentor