- Jeg har jo masse selvironi

Jan Thomas gjør narr av seg selv i ny reklamefilm - til inntekt for kreftsaken.

SELVIRONI: - Jeg har jo masse selvironi, sier Jan Thomas om å være med i den nye reklamefimen til Coop Prix. Årsaken til at han takket ja, er fordi kreftforeningen mottar penger for kjendisstylistens reklame-deltagelse. Foto: Fra Coop Prix-reklamen
SELVIRONI: - Jeg har jo masse selvironi, sier Jan Thomas om å være med i den nye reklamefimen til Coop Prix. Årsaken til at han takket ja, er fordi kreftforeningen mottar penger for kjendisstylistens reklame-deltagelse. Foto: Fra Coop Prix-reklamen Vis mer
Se Norgespremieren på Jan Thomas' nye reklamefilm nederst i artikkelen!


SEHER.NO: Kjendisstylist og «Happy Day»-programleder Jan Thomas Mørch Husby (44) dukker fra og med mandag opp som seg selv i en ny reklamefilm for dagligvarekjeden Coop Prix på norske TV-skjermer.

Jan Thomas går dermed i fotsporene til kjendiser som Anna Anka og Rachel Nordtømme, og gjør narr av sin egen kjendisstatus på en svært så selvironisk måte.

- Jeg er kjempefornøyd. Jeg har jo masse selvironi, og filmen spiller på det. 99,9 prosent av det jeg får forespørsel om å delta på takker jeg nei til, for det har ikke noe for seg. Jeg hadde sett reklamefilmen med Anna Anka og synes den var kjempemorsom. Reklamen spiller på at jeg vil ha gode dealer og at de har det gøy med singelen min fra 2008 som het «Get up and Dance», sier Jan Thomas til Seher.no.

Og det er nettopp Jan Thomas' singel fra 2008 som gjorde at han takket ja til å medvirke i reklamefilmen. Get up and dance ble slaktet av kritikerne, men inntektene av singelen ble gitt til kreftforeningen.

Nå bruker Jan Thomas singelen til nok en gang å donere penger til en av sine hjertesaker.

- Det ironiske er at singelen min er plukket ut til å være med fordi den ble ansett som en flopp, men det var den ikke. For meg er det viktig å bruke min posisjon til noe som er viktig, derfor ba jeg Coop Prix om en sum i tillegg til mitt honorar som skulle gå til kreftforeningen, sier han til Seher.no.

Singelen vil nå bli tilgjengelig for dagligvarekjedens kunder gjennom en ny Jan Thomas-kampanje i butikkene.

Kjendisstylisten, som ved flere anledninger har besøkt kreftsyke pasienter på sykehus i privat sammenheng, forteller at det er svært viktig for ham å belyse nettopp kreftsaken.

- Jeg har et par hjertesaker, og kreftsaken er en av dem. Jeg har mistet mine aller nærmeste i kreft, og det er ikke bare én. Jeg har mistet nær familie. Denne sykdommen angriper alle, og det er utrolig viktig å informere om dette og oppforde folk til å gå og sjekke seg. Derfor falt det helt naturlig for meg å kunne bidra til å gi penger til kreftforeningen, sier Jan Thomas til Seher.no.

Og når Jan Thomas først skal hjelpe kreftsyke, har han ingen ting imot at det er ved å gjøre narr av seg selv som kjendis.

- Jeg er veldig nøye med hvordan jeg gjør min min, men jeg er ikke så nøye med meg selv. Den som ler sist, ler best. Jeg er kjempeglad for at jeg gjennom min posisjon får en slik plattform som jeg kan bruke til noe positivt. Jeg hadde ikke trengt å takke ja til dette, men Prix var så generøse å la meg donere en sum til kreftforeningen. Jeg er veldig stolt av resultatet, sier Jan Thomas til Seher.no.

Bli fan av Seher.no på Facebook her

Sjekk ut våre mobilsider. Send sms med kodeord: SHMOBIL til 2255

Vi belønner gode kjendistips. Tips oss på 2255@shf.no, ring vår tipstelefon 22555522 eller send sms/mms med kodeord TIPS til 2255.

LES OGSÅ:  Kunne ikke brydd meg mindre

Se Norgespremieren på Jan Thomas' nye reklamefilm her:


[obj:media:10711]