POPULÆR: Programleder Anne Rimmen har tidligere vunnet Gullruten som folkets favoritt, og hun har mange tusen følgere på Twitter. Hun sier at hun er blitt klok av skade etter det såkalte undertøys-bråket i fjor. Foto: Stella Pictures
POPULÆR: Programleder Anne Rimmen har tidligere vunnet Gullruten som folkets favoritt, og hun har mange tusen følgere på Twitter. Hun sier at hun er blitt klok av skade etter det såkalte undertøys-bråket i fjor. Foto: Stella PicturesVis mer

- Jeg har blitt klok av skade

Men NRKs Anne Rimmen er ikke helt enig i statskanalens markedsføringsreglement.

SEOGHØR.NO: I fjor høst måtte NRK Sportens Anne Rimmen (31) tåle refs fra sin egen sjef etter å ha omtalt kjæresten Ailo Gaups (34) nye superundertøysmerke i rosende ordelag på nettstedet Twitter.

Den talentfulle programlederen la ikke skjul på at hun var stolt at samboerens nye prosjekt, men rosen ble altså for offentlig for statskanalens smak. I dag sier Rimmen, som også er aktuell som «Sommeråpent»-programleder, at refsen fra NRK var relativt udramatisk.

- De må forholde seg til reglementet sitt. Det sier at jeg ikke skal reklamere for noe, uttaler hun til Dagbladet Magasinet, etter å ha forholdt seg taus da saken kom frem i fjor.
 
Likevel virker 31-åringen ikke helt enig i hvordan statskanalen håndhever reglementet.

- Jeg synes det er litt annerledes når det er kjæresten min, men jeg er selvfølgelig klar over at jeg må tenke meg mer om, særlig på sosiale medier, selv om jeg der bare er Anne. Jeg har blitt klok av skade. Det er veldig mye mer jeg kunne ha sagt om det, men det er vel lurt å la være, påpeker Rimmen videre.

Anne Rimmen kan du se som «Sommeråpent»-programleder på NRK1 fra tirsdag.

LES OGSÅ: - Har prøvd det meste unntatt heroin