FOLK RASER: Det er mange som ikke vet at dette bildet er tatt i Norge.  Foto: beyonce.com
FOLK RASER: Det er mange som ikke vet at dette bildet er tatt i Norge. Foto: beyonce.comVis mer

Jay Zs norske bilde skaper furore på Twitter

Det er ikke alle som liker bildet av stjerneparet med Tidal-gjengen i Oslo.

SEOGHØR.NO: Da stjerneparet Beyoncé (33) og Jay Z (45) overrasket alle med Oslo-besøk tidligere denne uken, ble det fullt kaos i hovedstaden.

Paret, som blir sett på som et av verdens mektigste, kom helt uanmeldt for å besøke hovedkontoret til den norsk/svenske streamingstjenesten Tidal, som Jay Z kjøpte opp og lanserte i USA tidligere i år. I Norge kjenner vi streamingtjenesten bedre som WiMP. 

Under besøket på kontoret, som ligger midt i Oslo sentrum, ble det knipset et bilde av Beyoncé og Jay Z sammen med de ansatte på hovedkontoret. 

Det trivelige bildet går nå viralt rundt på Twitter og er også lagt ut på Beyoncé sin offisielle nettside, beyonce.com

Men nå raser folk i sosiale medier mot Jay Z fordi det ikke er noen multikulturelle blant de ansattepå bildet.

- Hvorfor er alle de ansatte i Tidal hvite?, skriver én Twitter-bruker. 

- Jay Z skrev en hel låt om at sorte mennesker ikke støtter hverandre, men se på Tidal sine ansatte!, skrev en annen.

Mye oppmerksomhet

Det mange ikke har fått med seg er nemlig det at bildet er tatt i Norge, og at Tidal eller WiMP eksisterte lenge før Jay Z var inne i bildet. 

Det var i mars Jay Z kjøpte opp tjenesten for 454 millioner kroner. Kona Beyonce og artister som Rihanna og Madonna er blant stjernene som er med i samarbeidet.

Beyonce får champagnekritikk

Men også Beyonce Knowles har måttet tåle kritikk i sosiale medier den siste tiden

Tidligere denne måneden slapp Beyoncé singelen «Feeling Myself» via Tidal, men det er ikke selve sangen som har fått mest oppmerksomhet. 

Det er nemlig en sekvens i musikkvideoen med Beyoncé i et svømmebasseng med en vinflaske i hånden, der hun heller ut vinen i vannet. Det er ikke en hvilken som helst vin hun skyller i vannet, men nemlig en eksklusiv flaske Armand de Brignac som angivelig koster 150.000 kroner per flaske.

SJOKKERER: I Beyoncé sin nye musikkvideo heller hun ut en svindyr vin i svømmebassenget. Foto: Xposure Vis mer

LES OGSÅ: Superparet er i Oslo