- Hver påske er et godt minne

Kjendisene elsker påsken og de fleste drar på hytta. Her er deres opplevelser fra påsken.

PÅSKE MED TVILLINGSØSTER: Helene Sandvig.
PÅSKE MED TVILLINGSØSTER: Helene Sandvig. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
SEOGHØR.NO: Se og Hør har spurt et knippe norske kjendiser om deres påskeminner.

Puls-programleder Helene Sandvig (43), NRK:
- Hver påske er et godt minne. Det er jo ferie, solskinnet, påske-skirenn, god mat, stappfull hytte og samvær som vi husker.  Verste påsken har jeg ingen minner om. Jeg har aldri ligget strak ut med influensa, brukket beinet eller hatt andre kjipe opplevelser som gjør at påsken ble verst. Men det er klart at fjellet er best når sola skinner og det er såpass med snø at vi kan gli bort til en fonn og lage grop og spise appelsiner og sjokolade, sier Helene til Se og Hør. I år tar hun med hele familien på fjellet.

- I påsken blåser vi egg til vi er rød i trynet, maler dem, spiller kort, fyrer i peisen, tar et glass vin og nyter ro og fred. Påsken tilbringer vi i Mesnali. Ligger mellom Lillehammer og sjusjøen. Og i år skal vi være sammen med tvillingsøsteren min og hennes familie. Vi blir fire voksne og sju barn. Det er tut og kjør fra morgen til kveld.

Christer Falck (42) Programleder TV3:
De 13 siste påskene har jeg tilbragt på Robinson-innspilling i Malaysia. Marsipan smaker ikke godt i den varmen, så de påskene er nok de kjipeste. Men de beste påskeferiene jeg husker, var sammen med familien min på Tynset da jeg var liten. Vi bodde på en gård med hester. Det var skikkelig eventyrlig. Jeg kommer spesielt på i 1976 eller 1977, da jeg ble så forelsket i dama som sang i det tyske MGP-bidraget. I år skal jeg på Beitostølen sammen med barna mine. Da blir det litt snowboard og akebrettkjøring. Ellers er jeg ikke så høytidsanfektet. Jeg heier på å ta seg ferie når man vil!

Pia Haraldsen (30), TV-ansikt:
Det beste minne var da jeg var i Miami for noen år siden. Den byen har virkelig alt! Shopping, restauranter, og uteliv. I tillegg er det jo varmt og deilig der da. Og det verste minne er da jeg som liten ble tvunget til å gå på ski.

Silje Sirnes Winje (31), programleder Supermorgen NRK:
  For fem år siden dro jeg til Japan i påsken for å besøke en god venninne av meg. Mens jeg var der startet kirsebærblomstringen. Det ble da stor folkefest i landet. Så å si alle supermarkedene lagde egne hyller med varer kun for piknik under kirsebærtrærne, og hundrevis av japanere strømmet ut i parkene for å nyte synet av de vakre blomstene. Vi dro også daglig på piknik sammen med nye japanske venner. Jeg hadde en helt fantastisk påskeferie!

Simen Staalnacke (35), Moods of Norway-gründer:
Jeg prøver aldri å ha dårlige minner, men hjemme hos mamma på Tingvoll jakter vi hver påske på påskeegg som mamma har lagt ut. En gang når jeg klatret opp i et tre fant jeg både årets påskeegg og et mugnet ett fra fjoråret. Mamma hadde klart kunststykket å gjemme begge eggene på samme sted.

Per Sundnes (45) Grand Prix-general:
Det verste påskeminne var det året jeg gjorde førstegangstjeneste og hadde brakkesyke. Dørgende kjedelig. Beste påske blir årets, som skal tilbringes med hele familien på hytta. Samme hvilket vær det blir skal det bli fabelaktig. Alt er klappet og klart.

Arill Riise (53), Nyhetsanker TV 2:
Påske for meg er Bondalseidet i Ørsta med topptur til Veirahaldet og utsyn over det flotteste av Sunnmørsalpene. Der har jeg vært i påsken siden jeg kunne gå og nå har vi hytte der, så det ligg an til at vi blir der framover også.

Isabella Martinsen (32), fotograf og værdame:
- En påske i Miami i USA langt tilbake står kanskje som en favoritt! Varme, strand, yrende folkeliv og bra shopping! Den verste må nok være da jeg holdt på å fryse meg i hjel på min første påsketur til Geilo. På grunn av lite fjellerfaring og uvitenhet så hadde jeg pakket dårlig med skikkelig vintertøy. Men nå har jeg lært. Det bør jo ellers nevne at stemningen likevel var på topp i det gode selskap jeg var i, så veldig ille var det jo ikke!

Marit Evertsen Grimstad (40), programleder NRK
- Helt siden jeg var liten har påske vært solskinn, ski og kvikklunsj med familien på Lifjell i Telemark. Påsken 1992 kom jeg hjem fra studenttilværelse i Volda med lavere forventninger til påsken enn normalt. Min første tur på Telemark-ski det året endte med at jeg brakk foten, og jeg så for meg en kjedelig påske med beinet på en stol. Men gips og krykker stoppet ikke familien fra fjelltur. Det ble bestilt wiesel-transport for hele gjengen, og dermed kom vi enda lenger inn på vidda enn vi normalt hadde orket å gå på ski. Det ble en drømmedag med solskinn fra skyfri himmel og hvite vidder så langt vi kunne se. Tidens skitur – uten ski.

- Jeg tipper at årets påske kommer til å ende i kategorien «min verste påske». De siste ukene før påske har vi nærmest vært campingturister i eget hus. Vi har revet tak og vegger på kjøkken og stue og er midt opp i en utbygging og totalrenovering av huset. Dette prosjektet er langt fra ferdig, så årets påske går med til sparkling, maling og oppussing. Og påskemåltidene skal tilberedes i et midlertidig kjøkken uten vann og stekeovn. God påske!

Bli fan av Seoghør.no på Facebook her

Sjekk ut våre mobilsider. Send sms med kodeord: SHMOBIL til 2255

Vi belønner gode kjendistips. Tips oss på [email protected], ring vår tipstelefon 22555522 eller send sms/mms med kodeord TIPS til 2255.

LES OGSÅ: Jada Pinkett Smith vil tiul norske fjell hvert år

Vi bryr oss om ditt personvern

seher er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.