SPREKE PAR: Hvem av Norges mange kjendispar er aller sprekeste?
SPREKE PAR: Hvem av Norges mange kjendispar er aller sprekeste? Vis mer

Hvem er sprekest i landet her?

Finn sommer-formen og stem på Norges sprekeste kjendispar!

Publisert
SEHER.NO: De sprekeste av de spreke!

Som i Hollywood, har også Norges kjendismiljø blitt bitt av "treningsbasillen" de seneste årene, og mange norske stjerner har blitt mer opptatt av å se bra ut og leve sunt.

Stadig oftere ser man kjendiser på hudpleiesalonger, yogastudioer eller treningssentre, og kjente navn som komiker Thomas Giertsen, skuespiller Janne Formoe og finansmann Petter Stordalen er blant entusiastene.

- Glad i å trene
Også kjendisstylist Jan Thomas (41) er aktiv på treningsfronten, og sier at trening er en naturlig del av hans hverdag.

Stylisten liker å holde seg aktiv hvertfall 1 time 5 dager i uken. Blant annet driver han med boksing, styrke og kondisjonstrening, og mener det er svært viktig for han å holde seg i form.

- Jeg er svært glad i å trene og holde meg aktiv, og liker å ha en sunn livsstil, sier kjendisstylisten til Seher.no.

Og skal vi tro sprekingen, drar han nok med seg kjæresten Christopher (19) på en økt eller to og.

Nylig kåret det amerikanske bladet In Touch Hollywoods sprekeste kjendispar, med blant andre superpar som Justin Timberlake og Jessica Biel, samt Eva Longoria og Tony Parker på toppen. 

I kåringen så In Touch etter kjendispar som både ser godt ut og som liker å trene, og da gjerne sammen med sin bedre halvdel.

Nå gjør Seher.no det samme.

Spreke nordmenn
Vi har samlet et knippe av de spreke kjendisparene i landet, men det er opp til deg å bestemme hvem som skal gå av med den gjeve tittelen som "Norges sprekeste kjendispar". 

Se flere bilder lenger ned og stem til høyre!

Synes du at et idrettspar som skiskytterne Ole Einar Bjørndalen og Nathalie Santer bør få prisen? Eller mener du kanskje at finansdronning Celina Midelfart, som stadig jogger på Bygdøy, og hennes kjæreste, finansmann Tor Olav Trøim er Norges sprekeste?

Eller kanskje MGP-deltager Maria Haukaas Storeng og hennes Hans Marius, eller popstjernen Tone Damli Aaberge og Simen Wardenær fortjener tittelen?

Det er opp til deg å stemme!

Kom i form
Ifølge Tore Vik, instruktør på Oxigeno, kroppsguru og personlig trener for blant andre "God Kveld Norges" Dorthe Skappel, er det flere treningsmetoder og prinsipper som gjelder, både for kjendiser og "oss vanlige".  

Her følger hans oppskrift for å finne "kjendis-formen":

1. Individualitet og mål på hver kjendis/person - hva vil en oppnå, hva er målet? Er det bedre kondsjon, styrke, å stramme opp, gå ned i fettprosent etc.? Man må definere sine mål. Deretter kreves disiplin og planlegging og mye stå-på-vilje. De fleste av oss må jobbe hardt for å holde seg i form og få en drømmekropp - så ha det gøy på veien til målet og gi alt.

2. Spesifikk trening - vil man ha en stram definert kropp er det kondisjon, styrke og kosthold som gjelder. Slik pusher jeg Dorthe Skappel, men flere bør også skrive mat- og  treningsdagbok en periode for å se om man er flink og får til de treningsøktene man må gjennom hver uke -ingen skulking! Varier styrketrening og gjerne intervalltrening i kondisjonsøktene.

3. Prinsipp om belastning og variasjon. Kroppen blir etterhvert vant til styrketrening og kondisjonstrening. Så bevegelighetstrening må kjøres hardere. Man må variere mer og ikke skulke unna, slik at de mål og fokus du har satt deg nås. Dette krever beinhard disiplin, men man må som sagt også unne seg litt kos av og til.

4. Progresjon - alle kjendisene starter trening på et nivå, og så går de gradvis opp i nivå. De fleste vil ha en smashing kropp, se bra ut, ha energi og se positiv og naturlig trent ut. Derfor er det viktig å ikke overdrive kosthold, styrke eller kondisjon. Ta hensyn til skader og ikke overtren.

5. Kontroll - det er kjempeviktig å trene riktig, kjøre hardt og ikke sluntre unna med halvveise øvelser.

6. Energi - noe av det viktigste med trening er at det gir mer energi og lader batteriene. Det finnes ingen mirakelkur til en drømmekropp, og for å få en smashing body er det kun disiplin stå-på-vilje og planlegging som gjelder.

7. Kvinnelige kjendiser - kjører gjerne en kombinasjon av kosthold, styrke og kondisjonstrening. Det er viktig å tape kroppsfett og beholde muskelmassen ,være stram og helhetlig trent. På denne måten fremmer en vekttap uten tap av muskler.

8. Fettforbrennende tips - spis riktig fett hver dag, ikke for mye eller for lite. Tren forbrenningstrening og kondisjonstrening som spinning, sykkel, løping og aerobic. Spis mindre energi på kvelden enn om dagen, men ikke spis for lite eller for mye.

9. Spising - spis 5-6 ganger om dagen. Det er sunt og fornuftig. For å holde deg i topp-form, prøv å ikke få i deg for mye alkohol, sukker og salt, og hopp ikke over måltider. Man må også unne seg noe av og til, og jeg liker litt nesten hver dag. Men da er trening og kosthold viktig! Vær også tålmodig på veien til en drømmekropp. Det tar tid.

10. Å holde formen - for å holde seg i form og bli der, må man trene jevnlig, sette seg nye mål og delmål, eller vedlikeholde det en har oppnådd. Start med det du liker, eller tror du liker å trene. Ikke start med løping om du hater det, da klarer man sjelden å fortsette med treningen. Ha det gøy underveis. For å få en kropp som Dorthe Skappel, Petter Stordalen eller Gunhild Melhus er det disiplin, variasjon, planlegging og gjennomføring av trening som styrke og kondisjon, samt kosthold som gjelder.

LES OGSÅ: - Hollywoods sprekeste par

Se bildespesialen nedenfor og stem til høyre:

Vi bryr oss om ditt personvern

seher er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer