Men da gikk det galt.
Med en fart på 55 kilometer i timen deiset Cecilie inn i målområdet, og slo både kne og ankel kraftig – etter at en bremsevaier røk tvert av.
Dermed røk den uheldige både bakre korsbånd og leddbånd.
– Jeg hater å sitte stille, men nå må jeg bare høre på legene og fysioterapeuten, sier Cecilie til Se og Hør.
Måtte endre sommerferie-planene
Planene var en aktiv sommerferie – og deltagelse i Birkebeinerrittet i slutten av august. Men alt måtte umiddelbart legges på is.
– Jeg prøver å tenke positivt. Det kunne fort gått så mye verre, sier Cecilie og presser fram et smil.
Helt bra i beinet blir hun likevel aldri.
- Det er synd, siden jeg var blitt så glad i å trene. Jeg vil nok ikke kunne løpe, men satser på å fungere bra i hverdagen likevel, sier hun.
Etter ulykken ble Kollensvevet umiddelbart stengt, men er nå gjenåpnet.
Selve svevet gjennomføres med en vaier som er strukket fra toppen av Holmenkolltårnet og ned til sletta.
Man får en sele på seg som festes til vaieren.
Bremsevaieren røk
Da Cecilie var på vei ned den såkalte ziplinen, røk en bremsevaier – som styres manuelt fra toppen – tvert av.
Dermed klarte ikke de ansvarlige å stoppe ziplinen før det gikk galt.
Attraksjonen til Skiforeningen var ny i fjor.
Cecilie er kritisk til oppfølgingen hun har fått etter ulykken.
Skuffet
- Jeg er ekstremt skuffet over Skiforeningens håndtering av denne saken. De har ennå ikke tatt et formelt ansvar for ulykken, hevder 41-åringen.
Når Seoghør.no tar kontakt med Skiforeningen, henviser de til selskapet Yourway, som drifter ziplinen.
Hvordan kunne denne hendelsen skje?
– Årsaken til ulykken var dessverre produksjonsfeil i en del som førte til en svakhet som ikke skulle skjedd. Vi skulle inderlig ønske at vedkommende ikke havnet i denne situasjonen, men dessverre var dette utenfor vår kontroll, sier Harald Kippenes i Yourway, som drifter attraksjonen.
Forsikringssak
Han stiller seg derimot uforstående til utspillet om at Skiforeningen / Yourway ikke har tatt ansvar for ulykken.
- Dette er helt naturlig blitt en forsikringssak, og vårt forsikringsselskap er i dialog med hennes advokat om den videre utviklingen i saken, påpeker Kippenes, og tillegger:
- Jeg må få understreke at vi synes hele situasjonen er ekstremt trist.
Hvordan kan dere nå være sikre på at noe lignende ikke vil skje igjen?
- Til tross for at vi ikke trenger det har vi for sikkerhets skyld valgt å øke dimensjonene på attraksjonen. Ziplinen skal nå være tryggere enn noen gang. Dette var dessverre en ekstraordinær hendelse som ikke skulle skjedd, fastslår Kippenes.