Jake Gyllenhaal:

- Har ikke penger til å dusje

Hollywood-stjernen forklarer endelig dusjutsagnet, men på noe humoristisk vis.

SPØKEFUGL: Jake Gyllenhaal svarer nok en gang på hygienespørsmål, samt forklarer sine tidligere dusjuttalelser. Foto: Splash News / NTB
SPØKEFUGL: Jake Gyllenhaal svarer nok en gang på hygienespørsmål, samt forklarer sine tidligere dusjuttalelser. Foto: Splash News / NTB Vis mer
Publisert

I august fikk Hollywood-stjernen Jake Gyllenhaal (40) massiv oppmerksomhet. Da avslørte nemlig stjernen at han verken er fan av å dusje etter trening eller vasking generelt.

- Jeg innser mer og mer at det er mindre viktig å dusje. Jeg tror derimot ikke at gode manerer og dårlig ånde fungerer. Men jeg mener at en hel verden som ikke bader er veldig bra for huden og at vi rengjør oss selv naturlig, uttalte Gyllenhaal i et intervju med Vanity Fair.

FORKLARER SEG: Jake Gyllenhaal oppklarer dusjutsagnet en gang for alle. Foto: Ian West / Pa Photos / NTB
FORKLARER SEG: Jake Gyllenhaal oppklarer dusjutsagnet en gang for alle. Foto: Ian West / Pa Photos / NTB Vis mer

Uttalelsen gikk ikke hus forbi, og da han dukket opp på den internasjonale filmfestivalen i Venezia tidligere denne måneden var det tydelig at hygieneavsløringen ikke var glemt.

E! News delte den gang tre bilder av Hollywood-stjernen på sin offisielle Instagram-profil, og i kommentarfeltet strømmet det inn med humoristiske utsagn fra fansen.

«Tror dere han dusjet før han tok på seg dressen?» spurte en bruker.

«Jeg klarer ikke se på ham på samme måte lenger etter dusjekommentaren», skrev en annen.

«Jeg kan lukte ham herfra», fleipet en tredje.

OPERERT: Kirurg, Ben Talei, avslører hvilke kjendiser i Hollywood som har operert seg. Video/ reporter: Kjersti Flaa / Rød Løper Vis mer

Gir en forklaring

Det kan virke som at hovedpersonen selv ikke har glemt hva han sa i Vanity Fair-intervjuet. Nylig tok han nemlig opp tematikken nok en gang, i form av en forklaring på humoristisk vis.

The Independent er blant mediene som omtaler saken.

Det gjorde han under en spørsmålsrunde i anledning en visning av Netflix-filmen «The Guilty». Under spørsmålsrunden fikk han ikke overraskende spørsmål om han faktisk dusjer.

DOBBELTGJENGERE: De to Hollywood-skuespillerne Scarlett Johansson og Margot Robbie har hver sine dobbeltgjengere på TikTok. Video: TikTok. Reporter: Julie Tran. Vis mer

På dette svarte skuespilleren humoristisk:

- Jeg har filmet en uavhengig film, selvfølgelig dusjer jeg ikke. Hva skriver dere om? Selvfølgelig har vi ikke penger til å dusje.

Deretter la han til:

- Forresten: Har dere som har vært i en trailer noen gang opplevd at dusjen har fungert? De fungerer ikke i trailerne, det er bare vaskene som fungerer.

Under spørsmålsrunden fikk han også mulighet til å oppklare dusjutsagnet fra Vanity Fair-intervjuet.

RING RING: Flere og flere Hollywood-stjerner deler telefonnummeret sitt i sosiale medier for å kommunisere bedre med sine fans. Programleder Kine Falch forsøker å ringe dem. Vis mer

- Jeg vet ikke hva det var. Jeg svarte på et spørsmål hvor jeg var sarkastisk og ironisk, og det har fulgt meg siden. Dessverre har jeg dusjet før jeg kom hit. Jeg er så lei meg for det, alle sammen, sa han spøkefullt.

- Ikke noe poeng

Det skal nevnes at det ikke var Gyllenhaal som først sjokkerte med detaljer om hygienen sin.

Stjerneparet Ashton Kutcher (43) og Mila Kunis (38) var først ut i Dax Shepards (46) podkast «Armchair Expert».

Der fortalte nemlig Kunis at hun ikke vasker hele kroppen med såpe hver dag, og at dette også påvirker barna deres Wyatt og Dimitri.

- Ser vi at barna er skitne, gjør vi dem rene. Hvis ikke, er det ikke noe poeng, sa Kutcher.

Tidligere har også Hollywood-stjernen Matthew McConaughey (51) vært ærlig om valget om å droppe deodorant. I et intervju med People i 2005 kunne han nemlig fortelle at han ikke hadde brukt deodorant på 20 år.

LES OGSÅ: Derfor stjal han undertøyet til Justin Bieber

Vi bryr oss om ditt personvern

Se og Hør er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer