«Farmen» 2020:

«Farmen»-Karianne mistet drømmejobben

Karianne Kopperstad står uten jobb, og vet ikke hva hun skal gjøre når sluttpakken tar slutt.

MISTET JOBBEN: Karianne Kopperstad kapret drømmejobben for noen år siden. Nå står hun på bar bakke. Foto: Tor Lindseth/Se og Hør
MISTET JOBBEN: Karianne Kopperstad kapret drømmejobben for noen år siden. Nå står hun på bar bakke. Foto: Tor Lindseth/Se og Hør Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Det er ingen hemmelighet at coronapandemien har påvirket manges liv og hverdag dette året. Arbeidsplasser har gått duken, og mange lever et liv som ikke kan sammenlignes med det man hadde på samme tid i fjor.

Slik er det for «Farmen»-deltaker Karianne Kopperstad (28), som for over tre år siden kapret drømmejobben som reisekonsulent for spesialreiser.

Når Se og Hør besøker henne hjemme i Oslo etter endt innspilling, kan 28-åringen fortelle at hun har jobbet for Tumulare, hvor hun for det meste har planlagt reiser fra utlandet til Norge.

- 50 prosent av markedet er fra Japan, og så har det vært mange turer fra USA og andre land, men på grunn av pandemien har jeg blitt permittert, forteller hun.

Mistet drømmejobben

Kopperstad er blant dem som har blitt kraftig påvirket av den pågående pandemien, og påpeker at man i jobben hennes er avhengig av at grensene er åpne for å få hjulene til å gå rundt.

- Jeg har måttet gå av med sluttpakke som jeg har ut 31. desember, forteller hun, og fortsetter:

- Så ja, jeg er arbeidsledig og må finne meg ny jobb. Jeg har allerede begynt å lete, og holder alle dører åpne.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Se og Hør er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer