Får pels-kjeft

Svenske dyrevenner er rasende på H&Ms samarbeid med pels-elsker Madonna.

KJEFT: En svensk dyrevernsorganisasjon reagerer kraftig på H&Ms samarbeid med Madonna. De mener pelsbruken hennes strider mot kleskjedens anti-pelspolicy. Foto: AP
KJEFT: En svensk dyrevernsorganisasjon reagerer kraftig på H&Ms samarbeid med Madonna. De mener pelsbruken hennes strider mot kleskjedens anti-pelspolicy. Foto: AP Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Får på pelsen!

SEHER.NO: Pels-hatere er i harnisk fordi den svenske kleskjeden H&M bruker Madonna i sine reklamekampanjer. Kritikken går ut på at H&M har en anti-pelspolicy, mens Madonna kler seg i ekte pels, skriver svenske Aftonbladet.

Nylig kjøpte trebarnsmoren en pelskåpe for en halv million kroner, som består av pelsen fra hele 60 chinchillaer!

Sinte dyrevenner

Denne uken ble det kjent at den berømte popartisten også skal designe en egen kolleksjon, ”M by Madonna” for klesmerket. - Det er bedrøvelig at de bruker Madonna når H&M har en anti-pelspolicy. De vet jo at hun har på seg pels privat. Derfor forstår jeg ikke hvordan de kan jobbe med henne, sier Ludvig Lindström i foreningen "Dyrenes rett" i Malmö til Aftonbladet.

Lover boikott

Kleskjeden tar kritikken til seg, men kan ikke love bot og bedring.

- Vi kan ikke ta ansvar for hvordan Madonna kler seg privat. Og den nye kolleksjonen inneholder ingen ekte pels, sier Annacarin Björne, presseansvarlig for H&M, til Aftonbladet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Se og Hør er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer