Bianca Ingrosso:

Får nettet til å koke

Bianca Ingrossos seneste reklamekampanje splitter både fans og kritikere.

MENS-REKLAME: Bianca Ingrosso befinner seg nok en gang i hardt vær, etter at hun reklamerte for intimprodukter for kvinner. Video: DeoDoc. Reporter: Anton Lier / Dagbladet TV. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Som en av Skandinavias aller største influensere er det sjelden Bianca Ingrosso (26) får leve livet sitt i fred og ro. Fansen hennes kan nemlig sies å være av det ivrige slaget. Det er imidlertid også kritikerne.

De siste årene har influenseren samarbeidet med det svenske merket DeoDoc - som produserer intimpleie for kvinner. På denne tiden i fjor vekket samarbeidet store reaksjoner, etter at hun introduserte følgerne sine for deodorant for underlivet. Det fikk blant annet norske eksperter til å reagere.

Forrige måned ble det også full baluba da hun reklamerte for merkets tamponger, som hun hevdet skulle være bedre for kroppen enn vanlige tamponger. Reklamen ble felt av Reklamombudsmannen som villedende markedsføring, ifølge Breakit.

Nå er den svenske influenseren nok en gang ansiktet utad for merket, og heller ikke denne gangen har samarbeidet gått ubemerket hen.

FÅR REFS: Bianca Ingrosso delte nylig en video på YouTube hvor hun og flere andre svenske influensere festet, danset og klemmet på hverandre. Nå får hun kjeft fra den svenske regjeringen. Vis mer

Fire stadier

Det er en ny reklamefilm for merkets intimprodukter, nærmere sagt bind og truseinnlegg, som nå splitter fans og kritikere. Reklamefilmen har fått navnet «menstruasjonssyklusen med Bianca Ingrosso».

I den rundt ett minutt lange reklamevideoen kan følgerne se influenseren gå gjennom de ulike stadiene av menstruasjonssyklusen.

I videoen er syklusen delt inn i fire faser. Under selve menstruasjonen holder 26-åringen seg for magen, etter mensen smiler og ler hun, under eggløsningen har hun et sensuelt ansiktsuttrykk og før mensen er tilbake igjen spiser hun pizza og ser irritert ut.

- Målet er at man skal forstå at menstruasjonssyklusen består av fire faser og hvor fantastisk kvinnekroppen er. I stedet for at mens skal sees som noe slitsomt, vil vi at budskapet skal være en påminnelse om hvor fantastisk kvinnekroppen er, uttaler DeoDoc til svenske Expressen.

KJEMPEKRANGEL: I søndagens episode av «Wahlgrens verden» hadde Pernilla og Bianca en kjempekrangel. Vis mer

Reagerer

Videoen, som har ligget ute på Instagram i to dager, blir hyllet av flere følgere, som mener reklamen er kreativ og gjenkjennbar.

Det er imidlertid ikke alle som er like begeistret for reklamen, eller Bianca Ingrossos rolle i den.

Blant de som reagerer er den svenske bloggen Bloggbevakning. Kvinnen bak bloggen, som i snitt har seks millioner sidevisninger i måneden, heter Camilla Gervide. Hun publiserer innlegg fra den svenske influenserverden som hun og lesere mener er kritikkverdige.

«Får dette deg til å ville kjøpe snippdeo (deodorant for vagina, journ.anm.) og andre produkter eller får du som jeg, mest lyst på pizza?» skriver hun.

«Må være en vits!»

I innleggets kommentarfelt er det flere følgere som påpeker hvor unødvendig de mener det er med deodorant for underlivet, samt at reklamevideoen er i overkant seksuell.

«Jeg lurer mest på hva som skjer med det seksuelle kroppsspråket? Jeg blir også ekstra kåt under mens, men det føles merkelig i en reklame», skriver en følger.

«Dette må jo være en vits! Det var min første tanke», skriver en annen, før en tredje legger til:

«Å stadig seksualisere kvinnen i hver reklame?? Skjønner ikke hvordan man får det til».

Under innlegget på DeoDocs egen Instagram har de nå valgt å stenge kommentarfeltet, som følge av kritikkstormen de mottok.

Foto: Skjermdump Instagram
Foto: Skjermdump Instagram Vis mer

«Meninger er alltid velkommen og vi ønsker å være så ærlige som mulig. Respektløst språk, hatefulle kommentarer, nettmobbing og spredning av feilinformasjon vil ikke tolereres, og vi har derfor stengt kommentarfeltet i vårt forrige innlegg», skriver de på Instagrams historiefunksjon.

Bianca selv har foreløpig ikke uttalt seg om kritikken. Hun har imidlertid valgt å stenge kommentarfeltet på sin Youtube-kanal, i en video der hun snakker om samarbeidet. Det mener hun imidlertid er for å ikke få kommentarer om bruddet med Phillipe Cohen - som hun bekreftet i samme video.

LES OGSÅ: Sjokk-anklager mot stjerneparet

Vi bryr oss om ditt personvern

Se og Hør er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer