Falske rykter om Wilborn

TV 2 Nettavisen trykket rykter om Frithjof Wilborns avgang på grunn av økonomisk rot. Det var helt feil.

UTHENGT: TV 2 Nettavisen meldte tidligere i dag at Frithjof Wilborn var på vei ut av TV 2. Det er ikke riktig. Foto: Se og Hør
UTHENGT: TV 2 Nettavisen meldte tidligere i dag at Frithjof Wilborn var på vei ut av TV 2. Det er ikke riktig. Foto: Se og Hør Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Feilaktig avskjed!SEHER.NO: Ifølge en sak på TV 2 Nettavisen onsdag skulle den populære "Vil du bli millionær"-programlederen Frithjof Wilborn ha fått den overraskende beskjeden av TV 2-sjef Kåre Valebrokk om at han ikke lenger "var ønsket" i TV 2. TV 2-ledelsen mente ifølge ukjente kilder at Frithjof Wilborn etter hvert har blitt en belastning for TV 2, og at han måtte ut av staben. Nettavisens kilder spekulerte i at det var økonomisk rot som var en av årsakene til sjokk-beskjeden fra Valebrokk.Dette er ikke riktig ifølge Wilborns advokat, Sigurd Klomsæt. - Jeg har vært i møte i dag med bla. Kåre Valebrokk - om drøftelse av tekniske deler av avtaleforholdet mellom arbeidstaker og arbeidsgiver. Ingen endring i ansettelsesforhold eller programledelse fremover, skriver han i en pressemelding. Også TV 2 sjef Kåre Valebrokk avviser at Wilborn er sagt opp. - Vi avholdt et lenge planlagt møte mandag og hadde en ny samtale i dag. Konklusjonen er; Frithjof Wilborn er ansatt i TV 2, sier han i en pressemelding.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Se og Hør er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer