Gwyneth Paltrow og Goop får kritikk igjen:

- Falske nyheter

Storbritannias helsesjef går ut mot rådene og produktene til stjernens livsstilsmerke.

KRITISERES: Gwyneth Paltrows råd og livsstilstips får krass kritikk av Storbritannias helsesjef. Foto: NTB Scanpix
KRITISERES: Gwyneth Paltrows råd og livsstilstips får krass kritikk av Storbritannias helsesjef. Foto: NTB Scanpix Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Man kan trygt si at Gwyneth Paltrows (47) livsstilsmerke, Goop, er i hardt vær om dagen.

Etter at Netflix-serien om Goop, «The Goop Lab», ble lansert tidligere i januar, har den mottatt massiv kritikk og Dagbladets anmelder var blant dem som regelrett slaktet Paltrows tv-serie.

Nå får stjernens livsstilsmerkevare nok en gang krass kritikk fra øverste hold for sine produkter og helseråd.

Advarer mot rådene

Under et akademisk besøk i Oxford benyttet nylig helsesjefen i Storbritannia, Simon Stevens, anledningen til å gå hardt ut mot Goop.

Han mener blant annet at den ferske tv-serien sprer feilinformasjon, skriver The Guardian.

Helsesjefen sammenlignet seriens mange udokumenterte helseråd med urgammel overtro om eksempelvis fordeler ved slangegift.

Han dro også fram eksempler på påstander fra Goops nettside om at solkrem med kjemiske ingredienser «er en dårlig idé», og kritiserte nettsidas promotering av tarmskylling.

- Merkevaren hennes selger oljer som «motvirker synske vampyrer», sier kjemisk solkrem er en dårlig idé og promoterer tarmskylling og «gjør-det-selv»-kaffeklyster, til tross for at dette medfører en betraktelig helserisiko.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Se og Hør er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer