Enorm vekst for Se og Hør

Se og Hør har vokst aller mest av de norske nettavisene.

JUBEL: Se og Hør har vokst mest av alle norske nettaviser, og jubler av lesertallene. Foto: Se og Hør
JUBEL: Se og Hør har vokst mest av alle norske nettaviser, og jubler av lesertallene. Foto: Se og Hør Vis mer
Publisert

Det jubles i redaksjonen, for i dag presenteres Mediebredriftenes Landsforenings (MBL) kvartaltall for andre kvartal av 2022.

Tallene viser at Se og Hør har den største lesertallveksten av alle norske nettaviser, med en økning på hele 70 000 lesere. Se og Hør har nå en daglig dekning på 576 000.

- Vi øker mest i faktiske lesere, og det er selvsagt moro å være best i klassen, sier ansvarlig redaktør Ulf André Andersen i Se og Hør.

Redaktøren kan fortelle at oppskriften er å være «best på kongestoff og nyheter rundt underholdning».

- Men i Se og Hør er vi aldri helt fornøyd, ellers kommer vi oss ikke videre. Se og Hør skal sjokkere, informere og underholde brukerne. Den målsetningen jobber vi med hver dag, og tallene viser at vi er på rett spor med en økning på 30 prosent fra i fjor. Det betyr ikke at vi skal sitte stille i båten, men hele tiden utvikle oss gjennom journalistikken, teknikken og organisasjonen, fortsetter Andersen.

MORO: Sjefsredaktør i Se og Hør, Ulf André Andersen er fornøyd med tallene. Foto: Morten Eik / Se og Hør
MORO: Sjefsredaktør i Se og Hør, Ulf André Andersen er fornøyd med tallene. Foto: Morten Eik / Se og Hør Vis mer

Også magasinet KK kan glede seg over sterk vekst, med en økning på 48 000 lesere.

Forlagsdirektør for magasindivisjonen Ingrid Skogrand trekker spesielt frem Se og Hørs sak med kjæresteoppslaget med prinsesse Ingrid Alexandra.

- Den saken ble godt lest, godt sett på web-TV og solgte også godt på pluss og på papir. Når vi er alene om sånne rysare sp gir det god effekt, og da kommer også pengene. Vi har 40 prosent omsetningsvekst både på Se og Hør og KK, sier Skogrand.

Det er grunn til jubel i flere av Aller medias redaksjoner. Blant vekstvinnerne ligger nemlig også blant annet Dagbladet og Sol.

MBL-tallene viser også at norske magasiner øker digitalt.

- Etter flere år med negativ utvikling er det gledelig å se en stabilisering i magasinmarkedet. At de magasinene som har satset digitalt nå også øker, viser at det er marked for god magasinjournalistikk også på nett, sier Randi S. Øgrey, administrerende direktør i MBL til Medier24.

LES OGSÅ: Fikk støtte fra uventet hold

Vi bryr oss om ditt personvern

Se og Hør er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer