Jeremy Clarkson:

Droppes etter Meghan-refs

Nå mister han lukrativt samarbeid.

SKROTES: Jeremy Clarksons uttalelser har fått konsekvenser. Foto: Pa Photos
SKROTES: Jeremy Clarksons uttalelser har fått konsekvenser. Foto: Pa Photos Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Det har den siste tida stormet rundt Jeremy Clarkson (62), spesielt etter hans spesielt skarpe artikkel i The Sun. Der skrev han blant annet at han ønsket hertuginne Meghan (40) offentlig ydmyket.

Nå skriver den britiske storavisa Independent at Amazon har stanset samarbeidet med tv-profilen i kjølvannet av de skandaløse uttalelsene.

Samarbeidet mellom Clarkson og Amazon har vært i Prime Video med seriene «The Grand Tour» og «Clarkson's Farm».

De allerede bestilte episodene vil sendes som normalt - men etter de er sendt vil samarbeidet være over.

VENNER IGJEN: Piers Morgan og «Top Gear»-general Jeremy Clarkson har lenge vært bitre fiender. I kveldens «Alan Carr: The Chatty Man» forteller Morgan hvordan de begravde stridsøksa. Og han skværer opp med Carr selv, etter lang tids uvennskap. Vis mer

Ba om unnskyldning

Nyheten om at samarbeidet stansen kom mandag ettermiddag, bare timer etter Clarkson tok til Instagram for å beklage artikkelen han skrev for The Sun.

Der hevdet han også at han sendte e-poster direkte til hertuginne Meghan og prins Harry (38) for å si unnskyld.

Flere av Clarksons nærmeste tok avstand til de syrlige uttalelsene han rettet mot hertuginnen, blant annet datteren hans Emily.

Hun skrev følgende på sin Instagram.

«Mine synspunkter er og har alltid vært klare når det kommer til kvinnehat, mobbing og medias behandling av kvinner.», skrev 28-åringen på Instagram-story søndag og fortsatte:

«Jeg vil gjøre det veldig klart at jeg står imot alt som faren min skrev om Meghan Markle, og jeg støtter fortsatt de som målrettet opplever netthat».

DOKUMENTAR: Kongehusekspert Caroline Vagle forklarer hva som ligger bak utsagnet til Meghan Markle når hun sier hun «ble matet til ulvene» av media. VIDEO: Dagbladet TV / Netflix Vis mer

Satte klage-rekord

I kjølvannet av den kontroversielle artikkelen som ble publisert i The Sun mottok avisa en rekke klager.

Artikkelen skal ha generert over 17 000 klager fra britiske lesere, og satte dermed rekord.

Clarkson har nå beklaget seg over utspillene flere ganger, og artikkelen har blitt fjernet av The Sun.

LES OGSÅ: - Litt stor akkurat nå

Vi bryr oss om ditt personvern

Se og Hør er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer