- Vi har valgt å ikke bruke mye tid, penger og krefter på å reise rundt fra land til land for å delta på lokale Eurovision-arrangement, fordi vi tror at dette ikke har stor verdi før finalen, sier Rybaks manager Kathrine Synnes Finnskog i BpopMentometer til avisen.
Flere av årets MGP-vinnere reiser nå rundt i Europa for å promotere deres låter, noe også svenske Charlotte Perrelli brukte mye tid og penger på i fjor. Uten stor suksess.
Rybak skal istedet satse på promotering her hjemme med sin Norgesturné med Bettan. I tillegg reiser han til Moskva allerede fjorten dager før finalen, for å promotere låten.
- Det kan nok være lurt å promotere artistene i enkelte markeder. Men det er flest eksempler på at det ikke lønner seg. Jeg mener den viktigste promojobben er den som gjøres i Moskva. I løpet av de fjorten dagene før finalen, blir det mer enn god nok tid til å vise seg fram, sier Stian Malme, prosjektleder i NRK.
Har du et kjendistips? Tips oss på [email protected] eller ring vår tipstelefon 93076767!
LES OGSÅ: - Disse konkurrerer Alexander mot