Kendall Jenner:

Dette skal hun gjøre nå

Kendall Jenners nye jobb faller ikke i god jord hos alle.

NY ROLLE: Kendall Jenner har fått ny jobb ved siden av modelljobben. Foto: Christopher Smith / Invision / NTB
NY ROLLE: Kendall Jenner har fått ny jobb ved siden av modelljobben. Foto: Christopher Smith / Invision / NTB Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Kendall Jenner (25) skal etter sigende være verdens best betalte modell.

Men den som har mye vil som kjent ha mer, og nå har 25-åringen fått seg ny jobb. Kendall Jenner har nemlig blitt kreativ direktør ved luksusnettbutikken FWRD.

ANSIKT UTAD: Kendall Jenner startet ny jobb med fotoshoot. Foto: FWRD
ANSIKT UTAD: Kendall Jenner startet ny jobb med fotoshoot. Foto: FWRD Vis mer

– Jeg elsker mote

– Jeg vokste opp med å elske mote, og har vært utrolig heldig som har fått jobbe med noen av de mest briljante menneskene i denne bransjen, sier hun i en uttalelse.

Jenner, som begynte i jobben forrige uke, skal i sin nye stilling hjelpe til med å kuratere utvalget på nettsiden med nye designere og merker. Hun skal også ha en finger med i spillet når det kommer både til markedsføring og nye partnerskap.

Noe av det første hun har gjort i jobben som kreativ leder er å være ansikt utad i en ny kampanje skutt i hjembyen hennes Los Angeles.

PÅ CATWALKEN: Slik er vi vant til å se henne. Her på catwalken for Jacquemus. Foto: Splash News / NTB
PÅ CATWALKEN: Slik er vi vant til å se henne. Her på catwalken for Jacquemus. Foto: Splash News / NTB Vis mer

– Verden ser til Kendall

Ansettelsen av Jenner er i følge motenettstedet Fashionista taktisk når det kommer til å nå ut til FWDRs kjernemålgruppe Millennials og Gen Z.

I en uttalelse sier Raissa Gerona, merkevareansvarlig i Revolve Group:

– Kendall er selve symbolet på luksusmote, og det er ingen som passer bedre i denne rollen enn henne. Verden ser nå til Kendall for å lede bransjen.

I et intervju med Vogue sier Jenner at hun i sin nye rolle vil sette fokus på nye talenter.

– Jeg jobber med en enorm mengde mennesker som ikke bare inspirerer til high fashion, men også til mine daglige valg. Det digitale rommet er også et så viktig verktøy for mange av dagens kreatører, og definitivt en vindu inn til neste generasjons talenter, sier hun.

POPULÆR: Kendall Jenner har 188 millioner følgere på Instagram, og hos Ellen DeGeneres forteller hun om populariteten. Video: TV3 / Rød Løper Vis mer

Ny trend

Ansettelsen av Jenner er ikke bare blitt tatt godt i mot. Motenettstedet Dazed skriver at kunngjøringen fikk mange til å «undre seg over tilstanden i bransjen».

Trenden er imidlertid ikke ny. For stadig flere kjendiser går nettopp fra å være ambassadører og ansikt utad til å innta lederposisjoner i motebransjen.

FÅR KRITIKK: Ansettelsen av Kendall Jenner får også kritikk. Foto: FWRD
FÅR KRITIKK: Ansettelsen av Kendall Jenner får også kritikk. Foto: FWRD Vis mer

Så sent som forrige uke hanket fast fashion-gigant PrettyLittleThing inn den britiske« Love Island»-deltakeren Molly-Mae Hague (22) til rollen som kreativ direktør.

Også modell Emily Ratajkowski (30) og Hollywood-stjernene Jennifer Aniston (52) og Dakota Johnson (31) er kreative ledere ved merker de selv ikke har grunnlagt.

Også supermodell Bella Hadid (24) har fått seg deltidsjobb. Hun er blitt medgrunnlegger i Kin Euphorics – energidrikken som en dag i 2019 «på magisk vis» dukket opp i kjøleskapet hennes.

Til Vogue sier Hadid at «universet plasserte den der». Den ble redningen etter lange arbeidsdager som modell. Nå er hun selv investert i merket der hun visstnok skal ha ansvaret for alt fra merkevarebygging til formulering.

PINLIGE SPØRSMÅL: De tidligere turtelduene Kendall Jenner og Harry Styles møtes til duell i James Cordens «Spill Your Guts». Det er ikke alt de ønsker å svare på. Video: Viaplay / Rød Løper Vis mer

LES OGSÅ: - Mamma, dette ser ut som en gravidnyhet

Vi bryr oss om ditt personvern

Se og Hør er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer