«NAKEN»: Reklamefilmen for Beyoncé Knowles nye parfyme, «Beyoncé Heat», får ikke sendes på britiske tv-skjermer på dagtid, etter at kanaler har mottat klager på reklamens sexy innhold.  Foto: Stella Pictures
«NAKEN»: Reklamefilmen for Beyoncé Knowles nye parfyme, «Beyoncé Heat», får ikke sendes på britiske tv-skjermer på dagtid, etter at kanaler har mottat klager på reklamens sexy innhold. Foto: Stella Pictures Vis mer

Dette ble for hett for TV

«Naken» Beyoncé bannlyst etter klager.

Se reklamefilmen nederst i saken!

SEHER.NO:   Popstjernen Beyoncé Knowles (29) er kjent for sitt sexy image, og sangerinnen har ikke noe imot å vise litt hud, hverken i musikkvideoer eller under offentlige tilstelninger.

Nå ser det imidlertid ut til at «Crazy in Love»-sangerinnen har tatt sexfokuset ett skritt for langt.

Ifølge Daily Mail har nemlig 29-åringens nyeste parfymereklame, «Beyoncé Heat», blitt bannlyst fra britiske tv-skjermer på dagtid, da innholdet regnes for å være «for sexy» for unge seere.

Reklamefilmen, som begynner med et bilde av Beyoncé som ligger «naken» i et rom, har blitt undersøkt av The Advertising Standards Authority i Storbritannia, etter at både ITV, Channel 4, samt diverse musikk-kanaler har mottatt klager på filmen.

Produsentene av parfymen hevder reklamen er i tråd med Beyoncés «sexy chic»-image, og at den slett ikke er upassende, slik det hevdes.

De mener også at filmen ikke er noe mer «seksuelt utfordrende» enn det man vanligvis ser i musikkvideoer til andre kjente artister og rappere.

I reklamen får man blant annet se en forførende Beyoncé gå gjennom et rom iført en svært avslørende rød fløyelskjole, mens hun tar seg til halsen og brystet. Hun fører også hånden langs en vegg, som da etterlater et brennende spor. Deretter begynner hun å danse, mens kamera viser brystet, ryggen og lårene hennes, mens hun sier «Catch the fever».
 
Se reklamen nederst i saken!

Ifølge Coty UK, som lager duften i samarbeid med sangerinnen, er ikke Beyoncé fullstendig naken i noen av scenene i filmen.

- Denne reklamen skulle reflektere Beyoncés personlige «sexy chic»-stil. Den er rettet mot et stort utvalg musikk-programmer som er målrettet mot unge voksne publikummere. Det passer derfor for seere av denne typen programmer, sier en talsperson for selskapet.

The Advertising Standards Authority skal ha vært enige i at reklamen ikke er for voldsom, eller upassende, men at den ikke bør vises på dagtid.

- Flere klagere har fortalt oss at barna deres har sett reklamen midt på dagen når familieprogrammer sendes. Selv om vi vurderte at reklamen ikke ville være skadelige for voksne eller eldre barn, så synes vi at Beyoncés kroppsbevegelser og kameraenes fokus på bilder der kjolen sklir av henne skapte en seksuelt utfordrende reklame og dermed ikke er passende for å vises for unge barn, sier de.

Beyoncés satsing på parfymer, klesdesign og reklameoppdrag har gjort at hun har blitt en av kjendiskvinnene som tjener mest i USA, kun toppet av talkshowdronning Oprah Winfrey.


Popstjernens plateselskap, Sony, har så langt ikke kommentert reklame-saken.
 
Bli fan av Seher.no på Facebook her

Sjekk ut våre nye mobilsider på http://m.seher.no

Vi belønner gode kjendistips. Tips oss på seher@seher.no, ring vår tipstelefon 93076767 eller send sms/mms med kodeord SEHERTIPS til 1901.

LES OGSÅ:   - Er Beyoncé gravid?

Se reklamefilmen nedenfor:







Lik Se og Hør på Facebook

Meld deg på vårt kjendisvarsel! Ønsker du siste nytt om kjendis og underholdning rett i innboksen? Meld deg på vårt kjendisvarsel og få siste nytt rett i innboksen.