SUKSESS: Musikkvideoen «The Fox» har i skrivende stund blitt sett av over 11 millioner mennesker på YouTube. Foto: TVNorge
SUKSESS: Musikkvideoen «The Fox» har i skrivende stund blitt sett av over 11 millioner mennesker på YouTube. Foto: TVNorgeVis mer

- De blir noen slags sirkusunger

Ylvis-brødrene om hvordan barna takler suksessen og oppmerksomheten.

SEOGHØR.NO:   Tirsdag forrige uke slapp TVNorge musikkvideoen «The Fox» som en liten smakebit fra den kommende sesongen av «I kveld med Ylvis».

Videoen har gått som en farsott på internett, og hadde mandag ettermiddag blitt klikket på over 11 millioner ganger på YouTube

Også «det store utland» har fått øynene opp for Bård og Vegards musikkvideo som handler om hvilken lyd reven lager, og flere utenlandske medier har kontaktet TVNorge for å få lov til å sende klippet på deres TV-kanaler.

Brødrene har siden debuten i 2000 gjort karriere som komikere. Samtidig har de begge blitt fedre og stiftet familie. Ylvis forteller at derimot har langt fra like mye energi hjemme som på scenen eller skjermen.

- Jeg har inntrykk av at ungene våre blir noen slags sirkusunger. De har hatt det sånn hele livet, så for dem er det normalt. De aksepterer veldig fort at det er pappas jobb. Dermed syns de heller ikke det er så veldig stas, forteller Ylvis-brødrene til Dagbladet.

Ideen til musikkvideoen står Ylvis-brødrene for, i tillegg til «I kveld med Ylvis»-redaktør Christian Løchstøer. Suksessgutta Mikkel S. Eriksen og Tor Erik Hermansen i Stargate - som blant annet har produsert låter for Rihanna, Katy Perry og Beyoncé - har produsert «The Fox». For TVNorge er det stor stas at komikerene har gjort braksuksess med den siste låten, og for øyeblikket har flere klikk enn mange andre stjerner og artister. Men familien til brødrene tar det hele med stor ro.

- Min datter satt og gjorde lekser en dag, så var det noen som gjorde meg oppmerksom på at revesangen var i ferd med å skyte fart. Hun lurte på hva det var for noe, så jeg måtte si at revevideoen, som hun kaller ulvevideoen, er blitt sett av flere mennesker enn det bor i hele Bergen. Det eneste hun sa var jøssenam, helt uten noe intensitet i det hele tatt, sier Vegard til avisen.

LES OGSÅ:   Over 4 millioner klikk på et døgn