KONTROVERSIELL: Dyrevernorganisasjonen PETAs nye reklamefilm for å få folk til å bli vegetarianere, ble altfor sexy for amerikansk TV. Foto: Stella Pictures
KONTROVERSIELL: Dyrevernorganisasjonen PETAs nye reklamefilm for å få folk til å bli vegetarianere, ble altfor sexy for amerikansk TV. Foto: Stella PicturesVis mer

Bannlyst for andre gang

Grønnsaksreklamen ble for drøy kost for amerikansk TV. Se videoen her!

Se den bannlyste reklamefilmen nederst i artikkelen!

SEHER.NO: Dyrevernorganisasjonen PETA vakte i fjor oppsikt da deres påkostete reklamefilm for å få folk til å bli vegetarianere ble bannlyst av amerikanske TV-kanaler.

TV-kanalen CBS mente at reklamen der flere nakne modeller kjærtegner seg meg grønnsaker, var altfor dristig til å til å vise de mange millioner seerne som hadde benket seg for å se finalen i amerikansk fotball, Super Bowl.

Reklamefilmen ble imidlertid en stor hit på nettet, og i år har derfor PETA lansert en ny og enda frekkere «grønnsakvideo».

Derfor er det kanskje ikke så overraskende at den nye filmen - som er basert på opptak fra testfilmingen før fjorårets innspilling - også har blitt bannlyst. Denne gangen er det TV-kanalen Fox som har satt foten ned.

- Videoen inneholder et fokus på seksualitet, som er uforenelig med våre standarder, sa CBS da de i fjor bannlyste den første reklamefilmen.

«Super Bowl»-finalen regnes som den mest verdifulle reklametiden på amerikansk TV på grunn av de store publikummet, men PETA ser ikke ut til å ha mistet lysten på å lage kontroversielle reklamer.

Tidligere har organisasjonen fått mye omtale for sin anti-pels kampanje hvor kjendiskvinner kaster klærne under mottoet «Fur? I'd rather go naked».

Bli fan av Seher.no på Facebook her

Sjekk ut våre nye mobilsider på http://m.seher.no

Vi belønner gode kjendistips. Tips oss på seher@seher.no, ring vår tipstelefon 93076767 eller send sms/mms med kodeord SEHERTIPS til 1901.

LES OGSÅ: Ble bannlyst fra flyplass