SPREK OG BLID: Lene Hansen tapte superfinalen i ''71 grader nord'', men er likevel kjempefornøyd med at hun kom så langt. Nå håper hun at kjendisstatusen skal gi henne flere kunder i treningstøy. Foto: Per Ervland/Aller Internett
SPREK OG BLID: Lene Hansen tapte superfinalen i ''71 grader nord'', men er likevel kjempefornøyd med at hun kom så langt. Nå håper hun at kjendisstatusen skal gi henne flere kunder i treningstøy. Foto: Per Ervland/Aller InternettVis mer

71-Lene avslører triksene

Slik holder den sexy trebarnmoren seg i form.

SEHER.NO: ''71 grader nord''-finalist Lene Hansen (27) er både modell og fitnessinstruktør. Og det er ingen som kan se at hun har født tre barn.

Kroppen holder hun i form med mye styrketrening og et variert, typisk norsk kosthold.

- Jeg kan jo spise nesten hva jeg vil, siden jeg trener såpass mye. Men dersom jeg skal på en fotojobb  eller føler at jeg får litt mage, strammer jeg inn på brødet og prøver å få i meg mest mulig ren mat, sier Lene Hansen til Seher.no

Seher.no møtte Lene Hansen på Elixia Sjølyst der hun er instruktør og personlig trener. Hun guidet oss gjennom en rekke øvelser og avslører sine beste triks for å komme igjennom jula uten for mange ekstrakilo.

Sjekk Lenes treningstips:

Juletid er kosetid: Bryt opp i dine hverdagslige vaner og gjør ting du ikke har gjort før. Enten det er en ny gruppetime du lenge kunne tenkt deg å prøve eller innedørs klatring . I juletida er det mye roligere både ute, på treningssentrene og ellers hvor du måtte ønske å trene. Nyt det!

Hold kroppen i gang: I jula så blir det mye dårlig mat, mye familiebesøk i sofaen og ellers lite aktivitet som gjør oss temmelig energiløse. Derfor legger vi gjerne på oss noen ekstra kilo.Mitt tips er å treffe venner ute. Gå turer, måk snøhuler med barna eller lek gjemsel,dra i akebakken eller kanskje på svømming. Da kan du nemlig unne deg mer god mat også.

Styrketrening: Nå som det er stille på treningssentrene så er det jo den perfekte tiden til å søke hjelp fra fagfolk eller bare for å teste ut apparater og frivekter litt selv. Mange vegrer seg veldig for å trekke inn i styrkeavdelingen, men det er først når du føler du mestrer ting at det blir motiverende og gøy å trene der. Styrketrening burde være påbudt og jeg skulle ønske mange flere kunne se,kjenne og oppdage fordelene med det. Kanskje du kan gi deg selv en Personlig Trener i julegave ?

Vær ute: Kom deg ut og nyt juleværet enten det er dårlig eller godt vær. Spenn på deg skiene å ta deg en tur, gå på fjellet, i slalombakken eller i akebakken, en løpetur eller lang gåtur, hinderløype.

Ta rolige økter: Er du i god form, trener mye til hverdags og ikke så bekymret for julemat og kroppsvekt? Kanskje du er en av de som bare vil restituere, slappe av og pleie sjelen i jula? Da skal du også få gjøre det, men du kan likevel trene. Gå på yogatimer,pilates eller stretching. Vil du ikke gå ut kan du jo ønske deg en dvd med øvelser på i julegave å praktisere det hjemme. Kjempedeilig og skånsom trening hvor du kan holde kroppskontakt med gulvet gjennom hele økten.

Vi belønner gode kjendistips. Tips oss på seher@seher.no, ring vår tipstelefon 93076767 eller send sms/mms med kodeord SEHERTIPS til 1901.

LES OGSÅ: Jeg måtte stikke dem i ryggen